fredag 19 december 2014

Hejdå julduk, hej julklänning!

Förra veckan skulle vi ha luciafika på pinglans förskola.
Och sent kvällen innan kom jag på att hon inte hade någon julklänning.
Jag tänkte att snyggo-klänningen från förra året kanske kunde funka som tunika i år, men jag hittade inte den i garderoben :-(.
 
Hur fixar man en julklänning på en timme då?
Jo, man slaktar en julduk och syr en singoalla-klänning!
Volangen var ju redan klar :-). Perfekt!
 

Jag blev faktiskt riktigt nöjd. Tyget är rätt coolt faktiskt.
Och den passade pinglan bra!

Storlek: Från 80 upp till 92 gissar jag.
Material: Julduk från second hand
Total kostnad: Ca 10 kronor

Vi har haft en riktigt tuff vecka, och jag har inte haft tid att skriva nåt inlägg.
Har inte haft tid till något egentligen.
Lillpinglan har nämligen lyckats få två sjukor på samma gång, och hon har haft det riktigt jobbigt.
Vi har inte sovit särskilt mycket, och det har skrikits mycket.
Nu har hon piggnat till igen. Skönt!
Vi hoppas på en mysig och lugn jul ♥

7 kommentarer:

hennihenni sa...

Den blev ju hur söt som helst, bra jobbat!
Hoppas pinglan blir frisk till jul, är så tungt när de små är sjuka. Vi håller också på och återhämtar oss från lillkillens första öroninflammation...

Maria sa...

Vad smart att till och med använda den befintliga volangen! Hoppas att ni är friska över jul och får det bra!

Petra / Popetotrora sa...

Ja, det tycker jag verkligen, att du ska vara nöjd med den där!!

lopplisa sa...

Bedårande! Hoppas ni är friska till jul!

HönaPöna sa...

Fin... och härligt att kunna sy nåt fint av det man har hemma!

Anonym sa...

Jättefin klänning! Återbruk äger!

Slow-Eva sa...

Väldigt söt och jag gillar också att du återanvända vollangen. Smart! Skönt att höra att Pinglan är piggare och hoppas ni får en frisk och fin jul!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...