tisdag 20 september 2011

Välkommen in i mitt syrum!

Nu, mina vänner, är det äntligen dags!
Visningen av syrummet kan börja!

JAG ÄLSKAR MITT SYRUM! ÄLSKAR DET! MASSOR!

Välkommen in!



Jag har nu ett låångt bord, som är mer än 3 meter långt.
Det är nog det bästa med syrummet, att man faktiskt har mycket arbetsyta.
Bänkskivan fick vi av en bekant, så jag målade det bara vitt. Benbockarna köpte jag på IKEA.


Diverse småhyllor är jättebra att ha!
Den ena hade jag själv när jag var liten, så den har inte använts på 15 år.
De andra är från loppis, inklusive en liten röd korg där jag lägger "aktuella" grejor.
De jättebra röda spotsen är från IKEA, men de är egentligen gjorda för att stå på ett bord. Jag byggde om dem lite, satte dem på väggen och är supernöjd!


Längst bort ser ni även en klassiskt prylhylla. Och just det, jag har ju tre trådkorgar där också, fulla med garn! Det syns kanske bättre om ni klickar på bilderna. Det är två röda och en grön, o alla e från loppis.
De tre hyllorna på väggen är också himla bra. Hyllplanen hade vi innan, men konsollerna köpte jag och målade.
Med på bilden är också min gamla Husqvarna, som jag köpte för 20 kronor :-)



Mina "nya" lampskärmar är jag väldigt nöjd med. Mer om dem i ett annat inlägg...


När jag ska göra nåt som är kladdigt tar jag fram min prickiga vaxduk.
Tycker det är himla genomtänkt av mig faktiskt.
Jag är bra på att kladda!


Hyllan till trådrullarna känner ni kanske igen sen tidigare. Det var en favorit som fick hänga med i ombyggnaden.

Ni får gärna låta bli att titta på vår tråkiga hall...Titta hellre på den ljuvliga tapeten :-)


Expedit-hyllan hade jag sedan innan, men jag köpte till en liten sektion som jag satte på en del av den.
Funkar finfint!
Här ryms det mycket garn och tyg.


Här ser ni min myshörna längst in, och de härliga hyllorna i trappstegen.




Det gäller att klämma in hyllor överallt...
Men min kära gamla LP-spelare måste ju ha en bra plats, och hela hurtsen är full med skivor!



Min myshörna! Jag har en liten 50-talsfåtölj, och bredvid den en vedkorg med dyna, och kuddar (här ska det fyllas på med många härliga kuddar framöver!) Här ser ni förresten kudden jag vann hos Broarne också.
Väggarna från kaminen och "bakåt" har fått panel på sig. Den urtjusiga tapeten sitter mer bara runt själva bordet.


Älsklingen!
Äntligen är den inkopplad! Har inte kunnat använda den sen hus-flytten, men nu...!
Min far köpte den typ 1973 eller nåt, och jag älskar den ♥
Ni kan också se en skymt av min fina strykbräda :-)


Längst in, ovanför fåtöljen har jag satt två hyllor. Här får det plats med lite allt möjligt roligt, och våra mc-hjälmar (knappt!). Två korgar är fulla med tapeter, och dessa (som mycket annat ) är målade röda (det ska ju matcha ordentligt!)
Det ena hyllplanet är ifrån det gamla vaskskåpet, och det andra är nån annan spillbit. Till att klä in trådbackarna har jag använt spillbitar från köket, och en masonit-bit. Här ska det komma på ett tygstycke framöver.


Det finns fler som tycker att syrummet är toppen...


Under bordet måste man ju också trycka in så mycket man kan! Den stora vita korgen är min projektkorg. Den köpte jag på en loppis, och sen tvättade jag den o bättrade på färgen lite.
Ni ser att den är HELT överfull! Men det är inte en enda virkning i den, eller jo, en finns det nog.
Det är i princip bara sånt som ska läggas upp, sys in eller slaktas. Sånt som e tråkigare än att virka...


Till alla benbockarna snickrade jag ihop ett hyllplan undertill.
Det är faktiskt de gamla taklisterna som jag har återanvänt!
Här ovan har jag också tryckt upp en bräda med krokar. Det gäller att utnyttja all plats!
Nu slog det mig att min handarbets-kasse hänger där, och den har jag ju aldrig visat er. Det måste ju bli av snart!


Under benbock nr två har jag ställt en brödburk. Där lägger jag vaxduken när jag inte använder den, + lite andra bra saker. Notera att allting matchar väldigt bra ;-) hihi. rosa, rött och grönt  kör jag hårt på!


Jag har även satt en hylla under bordet! Där finns det också krokar så jag kan hänga upp grejor.
Hyllan är faktiskt den gamla fönsterbrädan! Återbruk på hög nivå :-)

Och till sist, en mycket fin skiss av syrummet...Ähum, eller inte.
Jag är sämst på att rita! Men jag tänkt att det kanske är svårt att förstå hur rummet ser ut. Det är ju lite speciellt i formen. Dessutom är det ett genomgångsrum.
Kanske kan detta hjälpa lite:

 Det var rundturen det!
Hoppas ni tyckte det var trevligt att ta en titt i min värld :-)
Hojta till om det är någon detalj ni vill veta mer om, så försöker jag ta bättre bilder (det finns ju en del att titta på..)!
I nästa inlägg kommer det lite före och efter-bilder.

Kul att ni hängde med!

52 kommentarer:

Anelma handarbetar sa...

Oj oj vilket fint sy/arbetsrum du har.

Kram

Myssel sa...

Vilket härligt rum du har! Förstår att du trivs där. Får jag flytta in hos dig? :-)

Susanne sa...

Oh vilket fantastiskt syrum :) Väldigt avis!

Bettan sa...

Du har gjort det väldigt fint och praktiskt i ditt syrum, själv sitter jag i köket ...får ta ett rum när branen flyttat hemifrån och det kan ju ta ett tag....
Kram sytanten

Unknown sa...

Wow, vilket rum! Nu måste jag ta tag i mina spridda prylar. Lycka till med alla projekt. De går nog som en dans i detta fina rum.

AnKa sa...

Vem skulle inte älska det syrummet? Underbart! Njut av varje sekund.

Fangoria sa...

Wow vilket syrum! Förstår att inspirationen måste flöda där!!!! Grymt avis!

Annefia sa...

Åh wow vilket rum!!! Så snyggt, så genomtänk, så praktiskt, så färgmatchat, så mysigt, så mycket förvaring, så ALLT helt enkelt! Wow!

Henrietta sa...

Jag förstår om du trivs i ditt rum! Underbart med så många bra och genomtänkta förvaringsmöjligheter!

//Henrietta

Tyg och otyg sa...

Vad stort och fint! Förstår att du är väldigt nöjd!

Britta sa...

GUUUUD,vilken dröm att ha ett sånt rum.....fina färger och massor av fiffig förvaring och allt på ett och samma ställe. Du har tänkt till ordentligt!Hobby och mys i samma, hur bra som helst!!!
// Britta

mosteringalisa sa...

Ser supermysigt ut,blir lite avundsjuk... :)

Hulda sa...

Inte alls avundsjuk! ;-) Du har ju mitt drömpysselrum!!! Men tre personer på 49 kvm så får man knappt plats med en liten korg med garnet i.. :-(

Style by M.O.M. sa...

Jättefint och en underbar tapet! Härligt med så mycket starka färger, här hemma har vi mest vitt...

/karin

Carola sa...

Men ursch så full av avundsjuka jag blev! Vilket otroligt rum du ordnat.Tapeten är nog favoriten, blev som lite kär redan första bilden man såg den på... =) Förstår att det kommer att bli många timmar spenderade där inne!

Black Iris sa...

Jösses, så himla fint du fått till det. Underbara färger överallt och dina små lampor är alldeles bedårande. Jag ser fram emot inlägget om just dem. Kanske jag härmar dig lite där för jag har ingen lampa över mitt bord ännu..

Kram Maidi

Madeleine sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Madeleine sa...

Men hjälp! Nu blir jag så avundsjuk så jag inte vet vart jag ska ta vägen... Helt fantastiskt arbete, hördudu! :D Jag älskar också att fixa hyllor och förvaring på alla tänkbara platser. Jag känner mig superinspirerad nu - fram med färgburkar och roliga tapeter!!

Annika Berg sa...

Så fint! Verkligen en inspirerande plats att arbeta på. Jag har mer av en syhörna så länge, men ett helt rum det vore något :)Härliga tapeter!

Anonym sa...

Oj vad fint! vad med kan man säja? Genomtänkt och praktiskt samtidigt som det är en härligt och inspirerande rum. Tummen upp från mig :)
hälsningar virkpia

R´s sa...

Wow! Vilket fantastiskt kreativt rum du skapat til dig. Älskar färgerna och alla detaljer...som taget ur en tidning!(fast bättre!)

isaksson sa...

Vilket fantastiskt fint lekrum du och din man fixat ihop; äkta makarna fiff!!! lampskärmarna ser jag fram emot att läsa mer om; verkligt avundsjuk på dig, men anser dig mer än värd all denna skönhet, kraM!!!

Maja sa...

Åh, gud fint syrum! Önskar att det var mitt! :D

Marit Johanne sa...

Så flott syrom du har fått deg! Mange smarte løsninger, gjenbruk og farger. Kreativiteten må jo blomstre når du går inn i det rommet. Og skulle du en dag føle deg uten inspirasjon kan du jo sette deg i kosekroken så dukker det nok opp nye ideer :)

Marit Johanne sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kerstin sa...

Jag gratulerar till det superfina arbetsrummet. Jag förstår att där vill du tillbringa så mycket tid du kan. Här kommer kreativiteten att blomma är jag säker på.

Catty sa...

Åhh vad roligt :D Himla snyggt blev det, och praktiskt - du verkar vara mästarinna på förvaring!! Trappstegshyllan är ju så himla finurlig :D Snyggt arbete ni gjort med rummet :D

garnlek sa...

Oj, såååå fiiint! Vilket fantastiskt jobb du gjort! Tänk om man hade det utrymmet. Ska bli kul att se vad du trollar fram här.

Eva sa...

Alltså... Jag skulle passa alldeles JÄTTEBRA där - för nu är jag helt grön:)
Underbart kreativ plats!!!

Emilia sa...

Man blir ju helt förstörd av att titta på allt det fina ;) Världens mysigaste syrum!!!!

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

ÅHHHHHHHH! Jag är så himla avundsjuk nu kan jag bara säga. Fy tusan vad fint du fått det :) Lyllos dig!

Annika GW sa...

Snyggt! / Annika

Nettan sa...

Oh vilket underbart syrum!!!
Ser mig omkring i mitt eget lilla skrymlse... o jag blir så avundsjuk.... fast inspirerad mest!! Tänk vilken kreativitetsboost att komma in i ditt rum ♥
Kram ♥

Nettan sa...

Oh glömde säga "Tack för tipset!", det försvann när jag kom hem till dig och förtrollades av alla underbara syrumsbilder =)
Jag ska genast kolla upp det. Köket behöver "höstas till"!!
Kram igen ♥ =)

Cathrine sa...

Wow!!!! Vad fint..... Vad underbart....

Stina Glaas sa...

Vilken härlig inspiration! Fint med färgerna, det gör det lugnt även om det är mycket saker. :-) Tack för titten! :-)

Lina & Mia sa...

Otroligt fint! Det blev ju jättebra! jag kanske kan få flytta in ;o) man vill ju bara slå sig ner vid bordet och börja pyssla! Mvh Lina

Susilull sa...

Ditt syrum är ju bara så superduper mysigt och inspirerande!! Här får man ju massor med energi!
Smart med hyllor under trappan!

Anonym sa...

Fantastiskt!

Maria sa...

Vilket härligt syrum!! Om det hade gått att klicka och kopiera hade jag gjort det bums...... :)

Tina sa...

Men Maja, vad fint du fått! Roligt med alla bilder så vi kan uppleva rummet från alla vinklar och vrår.
Den blommiga tapeten är helt ljuvlig!

Fröken Eko sa...

Hejsan!

Hittade din "Återbruk är kul"-logo hos Hedvig Handarbetar, så nu har jag "knyckt" den och satt den på min blogg också! Gillar också återbruk och Redo, så självklart är jag med och sprider budskapet :D

/F

Petra / Popetotrora sa...

Men herre jösses, du store skapare!! Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta här hemma... Skratta för din skull som har ett så underbart sy- och pysselrum och gråta för min skull för att jag inte har det. :-)

Jag saknar ord för hur fint du fått det! Och lampskärmarna är ju hur snygga som helst!

Maria Harrsjö sa...

ÅÅÅÅ vilket jättehärligt rum!! Jag blir helt glad över att se! Förstår du får till allt kreativt här!

Erica Bessant sa...

Ahhh, sååå fint Fiff! Helt underbart arbetsrum/syrum! Vad avis jag blir... =o)

LadyNight sa...

Whoo! Vilket underbart syrum! Ser ut som ett totalt paradis i mina ögon <3
Snyggt jobbat! :)

Anonym sa...

Det är så fint, man blir verkligen avundssjuk och inspirerad. Där förstår jag att du trivs :)

Anonym sa...

å vad jag blir avundsjuk,..vill oxå ha det så fint i mitt "pysselrum" har ett kanon bra rum men det behöver verkligen få lite personlig tatch på det + ordning och reda... jag blev verkligen inspirerad av dig.. nu måste det bara ske i verkligheten oxå o inte bara i drömmarnas värld.

Stitchordie sa...

Ja, hur skulle du inte kunna vara nöjd med det där underbara syrummet! Väldigt bra som inspirationskälla när jag ska inreda min syhörna i vårt nya sovrum. Det kommer ju aldrig bli ett eget syrum men ändå en syhöra :)
Ett mycket bra jobb må jag säga. Och kul med all återvinning. Snygg tapet också!

Suss sa...

Jag skulle _aldrig_ lämna det där rummet. Så ljuvligt!

makeityourownelin sa...

Det var inte illa det syrummet. Vilken lyx!

GOBLIgobli sa...

Måste säga tusen tack för att du delar med dig av ditt dunderfina inspirerande syrum!!
Jag har precis gjort om mitt och varit in och sneglat hos dig titt som tätt. ;-) Du har så sköna och fiffiga småförvaringstips.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...