onsdag 18 december 2013

Coolaste julduken blir klänning

Jag blev ju lite knäckt när jag insåg att den fina julklänningen inte passade min lilla tomte.
Men när besvikelsen hade lagt sig blev jag återigen taggad och begav mig iväg på second hand-jakt efter fina juldukar.
Och jag hittade flera fynd!
Men en av dukarna var extra fantastisk och skrek liksom efter att bli en klänning.
Och jag tycker resultatet blev himla bra!

 
Är inte tyget helt fantastiskt? Råcoolt tycker jag!
 

Och tänka sig; jag hade ett halvslaktat örngott i exakt samma gula nyans som lussebullarna!
Såklart fick det bli foder av det.

Knapparna fick jag återigen inhandla i sybehörsbutiken ( det är verkligen svårt att hitta lite större knappar i färg på second hand).

På ovanstående bilder har klänningen (och bebisen) precis kommit från en julfest.
Faktiskt klänningens andra julfest! (och vi hinner nog med lite festligheter till!)


Och vad hände då med den första klänningen? Den där fina, som var för stor för min lillfis?

Jo, det bästa tänkbara!
Malvas kompis Maja ville ha den!
Hon är nämligen "en hel" månad äldre, och därför passade den henne perfekt.

Tomtekompisar i hemmasydda klänningar:

 -Alltså, din knapp är ju finare än min knapp!
Den funkade fint även att dansa i, och hängde med bra när man skulle sitta på mammas axlar:


En väldigt bra utgång av hela julklänningsprojektet!

19 kommentarer:

alliels sa...

Så läckert!! :-)
Båda klänningarna är helt underbara, och det på de
sötaste små julprinsessor!

lopplisa sa...

Wow! Vilka söta bönor i finaste julklänningarna ever!! Snacka om passande tyger också!

Myssel sa...

Men åh så fina klänningar på fina töser! Bedårande.

Lillstrumpan sa...

Åh så fina, vad duktig du är! Har du något mönster när du syr eller kör du på frihand?

Mika sa...

Så söta klänningar! Tänk om jag hade haft en liten tjej att sy till.

Anonym sa...

Men så fina! Ska se om dottern här hemma kanske kan tänka sig en liknande (eller i alla fall dockorna). Tack för inspirationen, som alltid. /Emmelie

myzpyz sa...

åhhhhhh vilka söta flickor :)
god jul!
kraMyz

Tyg och otyg sa...

Den blev ju faktiskt ännu finare än den första! Helt perfekt julklänning! Kul att du vågade klippa i den fina duken, det hade nog inte jag nänts göra. :)

Klockarbarn sa...

Ja den är finare än den första. Bedårande och den sitter väldigt fint på måste jag säga. Jag har sytt
tomtar av mina jultyger men ack så mkt tyg kvar. Det kommer ju iof fler jular.

hennihenni sa...

Jättehärliga båda två! Eller borde jag skriva alla fyra :)

Annika Berg sa...

Härliga klänningar!

Alviti sa...

Helt underbar!

Systeryster och jag .... sa...

vilka härliga julklänningar på små godingar

Yarn-Madness sa...

Helhärlig, rent ut sagt! Supersnyggt!

Christel Wijk sa...

Vilka små godingar i sina fina klänningar. Superfina tyger man blir glad av.

frupersson sa...

Verkligen supersöta klänningar...och flickor inuti dem :)
Har man en sån söt klänning bara måste ju den tristaste vardag bli till en fest!

Mia stickar sa...

Superfina!

Marobelda sa...

Så ljuvliga julklänningar på så fina töser!

skapa och inreda sa...

Så söta små flickor i så fina klänningar.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...