tisdag 23 december 2014

God jul! (-mössa)

Jag och mina kompanjoner (läs: pinglan och bus-Tyra) vill önska er alla en riktigt god jul!
Jag hoppas den blir mysig och lugn för er alla.

Samtidigt passar jag på att visa pinglans tomtemössa, som ni ju har kunnat skymta i ett tidigare inlägg.


Den är virkad i restgarn. Det röda var det nog en hel del ull i, så hon har använt den som utemössa nu i december.
Det är vartannat varv halvstolpar och vartannat fasta maskor.
Jag har gjort ökningarna på varven med halvstolpar.


-Cool tofs, mamma!

 
-Det var tur att du virkade en tomtemössa till mig, för tomtedockans luva är lite liten...


GOD JUL!
 
 
 
 
Släng inte ljusstumparna!
Särskilt på blockljus blir det ofta mycket kvar och det är lätt att gjuta nya ljus av detta!
Jag har inte köpt nya ljus på många år, för jag återanvänder materialet om och om igen :-).
 
Men ska ni köpa nya ljus så satsa hellre på stearin än paraffin, det är ett bättre val för miljön.
Det finns även sojaljus och behållare som man kan fylla på med matolja.
Elda försiktigt!
 
 

3 kommentarer:

krajamaria sa...

God fortsättning.
Roligt se att det är fler som sparar ljusstumpar och gör nya. De brinner ofta sämre än nya tycker jag, men kanske är det för att det är dålig kvalitet, något att tänka på nästa gång jag ska köpa nya är att följa ditt råd i inlägget. :)
Roligt att du gillar mina enkla pyssel av gratismaterial. :)

Soili sa...

God Fortsättning.Jag har inte hälsat här hos dej på ett bra tag.Vad stor gullungen har blivit ♥.Som du såg så har jag haft fart på stickorna.
Kram.

LadyNight sa...

Gud jul! I efterskott :P Får önska Gott Nytt år i förtid istället :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...