torsdag 24 oktober 2013

Snälla regnkläder

Jag funderar ju ganska mycket på vad jag väljer för saker till pyret.
Det är såklart nästan alltid bäst att köpa second hand, men det går ju inte alltid.
Då kan det vara bra med tips! Och jag försöker snappa upp nyttig information när jag ser det.

Tex finns det en grupp om miljövänlighet på facebook där har det diskuterats flera gånger om det här med regnkläder till barn, och vilka gifter de innehåller (eller inte innehåller).
Det alla verkar vara eniga om är att CeLaVi är ett bra val, det bästa verkar det som!
Det gäller tydligen både regnkläderna OCH gummistövlarna.
Och det är såklart trevligt att de har så himla fina mönster :-)
Jag kan erkänna att jag själv har blivit lite förälskad i detta set:


Bild lånad från lekmer.se

Men det finns massor med andra fina mönster också!

Jag tänkte att det kunde passa bra med ett sånt här tips nu när höstrusket har kommit :-)
Och visst måste regniga dagar bli lite roligare om man är utrustad med glada plagg!

3 kommentarer:

Lina & Mia sa...

Åh vilket fint set! Det får jag titta närmare på, och jag som har snöat in lite på gult denna höst :) du tänker på så mycket som jag och nog många andra mammor aldrig har tänkt på, själv så ser jag mer på kvalité och lite att det ska vara ett rimligt pris, men vad grejerna innehåller har man ju ibland inte riktigt koll på! Bra att du får upp ögonen på många av oss andra :) kram

Helga sa...

Oj såna stövlar hade jag velat ha själv!

Black Iris sa...

Jag förstår verkligen att du blivit förtjust i det glada setet..

Kram Maidi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...