söndag 10 januari 2016

Julbyxor på beställning, och lite pyssel

Har lite julgrejor kvar att visa upp.
Bland annat två par byxor som jag sydde på beställning veckan innan jul.
Det var två små brödrar som skulle ha dem på julafton.

 
Storlek 74 och 98. Eftersom gardinen med tomtarna inte var så lång så gjorde jag muddarna längre.
Muddbyxor är bäst!
Jag har fått en rapport om att de passade bra, och killarna verkade nöjda :-)

Jag och pinglan gjorde också lite december-pyssel tillsammans.
Det är inte alltid så lätt det där, att pyssla med en bestämd liten dam men begränsat tålamod. Särskilt inte när den trötta, gravida mamman inte har så bra tålamod hon heller ;-).
Men vi fick till sist till lite små presenter till fröknarna på förskolan!

Dessa nyckelringar:

Pinglan fick såklart komponera och trä pärlorna som hon ville, men blev inte så glad när mamma insisterade på att bokstäverna faktiskt behövde komma i en viss ordning ;-). Så vi blev ovänner några gånger, haha.
Något som dock är väldigt poppis är att klistra med klistermärken. Jag köpte en stor laddning stickers med jultema, så här har det klistrats för fullt!
Bland annat piffades alla kuverten till julkorten till. Blev supersnyggt ju!


Det blev även några kort till personalen på förskolan. Och några uppiffade tändsticksaskar.
Tillsammans med varsitt rött återbruksljus blev presenterna till sist såhär fina:



Ganska bra teamwork tycker jag!
Även om det spilldes lite svett och tårar på vägen :-)
Men det är ju sådär det är. Vissa dagar funkar det fint att pyssla tillsammans, och vissa dagar kan man bryta ihop efter tio sekunder.
Och tålamodet lär väl bli bättre efterhand.

Imorgon är det tillbaka till verkligheten för oss alla. Känns knasigt efter ungefär tre veckors ledighet tillsammans. Både vemodigt och skönt, faktiskt.

Och tack för kommentarerna på förra inlägget! Härligt att höra att ni är flera som uppskattar att bloggen hålls igång ♥.

Just det, du som undrade över denna klänning:


Skicka ett mail om du fortfarande är intresserad. Den finns kvar! majafiff@hotmail.com

7 kommentarer:

Fangoria sa...

Såå söta julkläder!

Trådanten sa...

Pyssla med barn kan vara en riktig utmaning. Det är liksom en kombination av det bästa som finns och det mest frustrerande man kan göra. Ofta samtidigt...

hennihenni sa...

Tålamod ja... Och klistermärken! Gillar själv de som går att klistra flera gånger, är lättare att skrapa bort från möbler ;)

Sanna sa...

Oj va mycket fint ni pysslat ihop <3

lopplisa sa...

Härliga julbrallor och så fina tillsammanspyssel! Du får släppa lös Pinglan med ett gäng klistermärken så att hon kan tagga hela byn vettja :)

Katarina sa...

Dina julkläder är så härliga! Och presenterna till fröknarna blev ju jättefina men jag förstår frustrationen över det där med bokstäverna från båda era håll :-) Undrar om du som är så syvan skulle kunna göra mig en tjänst, jag har nämligen gett mig på att skarva ett mönstrat tyg och nu vet jag inte alls... Har googlat och hittat en beskrivning men förstår inte riktigt allt i den. Har på min blogg redogjort för syprojektet, har du tid och lust så får du gärna kika och se om du kan hjälpa mig i skrift.

Katarina sa...

Sv: Du är inte så bra på sömnadsteknik? Då måste du vara en mästare på känsla för dina grejer är ju helt underbara!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...