måndag 28 december 2015

Makeover av anslagstavla

Min man fick plötsligt ett ryck och målade om sitt arbetsrum. Det behövdes.
Och det är ett genomgångsrum, så man kan liksom inte bara stänga dörren och slippa se det ;-)
 
Det medför en del extra pysseljobb för mig, som jag helt enkelt får försöka ta efterhand som jag orkar/hinner.
Men anslagstavlan är han beroende av, så den gav jag mig på direkt.
 
Jag hittade en helt perfekt tapet i gömmorna, som matchar både den nya väggfärgen och detaljerna som vi tänkte skulle gå i guld.
Men så var alla bitar små och smala, och det var omöjligt att försöka mönsterpassa dem.
Jag vägrade dock att ge upp och bestämde mig för att skära ut kvadrater istället.
Så det blev lite kakeleffekt över det hela.
 

Jag är nöjd!
Ramen målade jag med guldfärg.
Nu hoppas jag såklart lite på att den inte ska bli helt belamrad med papper så man kan se lite av den fina tapeten ;-).

Såhär såg den ut innan:


Träram och halvsliten, blåmålad kartong.

Bättre nu!

God fortsättning till er alla.

2 kommentarer:

Sanna sa...

Den blev supersnygg! Alltid skoj att piffa till det man redan har i sina gömmor =)

Önskar er en god fortsättning och ett gott nytt år <3
Kram
Sanna

lopplisa sa...

Vilket lyft och vilken fin tapet! Nä, fasen, inte såg jag att det inte var ett helt stycke, förrän du nämnde det :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...