fredag 6 november 2015

Pyssel med 2,5-åring

Det är himla roligt när man kan hitta på något tillsammans med sitt barn. Något pyssel.
Men det är inte alltid så lätt att hitta på något lämpligt projekt med lilla fröken bus ;-).
Är det färg inblandat brukar det sluta i mindre katastrof, så det gäller att komma på annat.
Vi bakar ibland, och det funkar oftast ganska bra. Bara mamman laddar upp med hyfsat stort tålamod!

Nu när det var Halloween fixade vi till lite små godispåsar till de utklädda grannbarnen.
Jag gjorde påsar av återvunnet omslagspapper. Malva fick klistra ögon (men tröttnade efter tre påsar, haha). Sen ritade jag dit munnar och fäste en bit fransat presentsnöre längst upp.
Snörena fick jag från en affär, det var prover från ett företag. Känns bra att kunna använda de småbitarna till något!
 

Igår kom jag på att vi kunde göra en dörrkrans.
Jag klippte hål i en papptallrik som har legat i källaren i fem år, och sen rev vi bitar av silkespapper som jag sparat från diverse paket.
Sen hjälptes vi åt att knyckla ihop dem.
Efter det fick lilla fröken bestämma hur vi skulle placera dem, och så hjälptes vi åt att klistra.
Vi klarade nästan att göra klart hela kransen innan vi blev oense ;-).
 
 
Annars finns det en sak som alltid funkar, och det är klistermärken!
När min kompis fyllde år fick Malva göra ett kort till henne.
Det tyckte hon var superkul, och det blev riktigt snyggt!
 
 
Hon skrev en hälsning också :-).
 
Vad gör ni när ni pysslar med små barn?
Tips är aldrig fel!

3 kommentarer:

hennihenni sa...

Här pysslas det tyvärr heller inte så mycket ännu, unge herr V har inte så stort tålamod. Det har hänt fler än en gång att han stått under ugnsluckan med grytvantar på händerna och gråtit gör att man inte genast får ta ut det man just satt in... Men vi har just börjat med olika pärlor och pluppar, stora hamapärlor som träs på skosnöre är t.ex roligt och kan bli såväl maskar och ormar som halsband.

Catty sa...

http://kidsactivitiesblog.com/
denna sidan har lite roliga pyssel o aktiviteter för barn i olika åldrar ! har inte barn själv (än!?) men sparar roliga länkar så fort jag ser nåt :)

Pysselbolaget sa...

Så himla fina påsar! Känner igen problematiken. Jag har pysslat med Freja sen hon var väldigt liten, men färg har alltid krävt tålamod ;) Hon gjorde luffarschack av målade stenar som tvååring. Vi tryckte också handavtryck på förkläden och grytlappar och gav bort till familjen i julklapp. En julklapp som fortfarande används!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...