söndag 11 januari 2015

Lampan!


Jag diggar denna lampan.


Det är en riktig 50-talare, med teak-detalj, som jag tog tillvara från mormors hus.
Där hade den hängt på samma ställe i evigheter, malplacerad och utan funktion.
Då hade den en rutig lampskärm.
Nu har den fått en piff, och hänger i pinglans rum!


Jag tog bort det rutiga tyget och använde det som mall.
Sedan klippte jag ut en bit av det ljuvliga tyget "sommarlov" av Anna-Lena Emdén (om jag nu minns helt rätt).
Jag hade sån tur så jag fick en bit av detta åtråvärda tyg av fina Sofia när jag var gravid :-).


Då kan ni också räkna ut att jag har spenderat så mycket som 0 kronor på denna lampa ;-)

7 kommentarer:

Lena sa...

perfekt när man kan återanvända gammalt å göra nytt av det.

Tyg och otyg sa...

Kulig skärm! Det tyget vet jag inte om jag sett förut. Har du lust att visa en lite större bit?

hennihenni sa...

Vad bra det blev! Snyggt!

Anonym sa...

Fanns det en stomme till lampskärmen som du kunde använda och limma tyget på, eller hur har du gjort? Eller hade du kanske en "över" från någon annan lampa som passade?

Fiff sa...

Tyg och garn: Jag hade en stomme från den gamla skärmen, en hel i plast.
Funderade på att byta ut den, men det var så smidigt att lägga lite lim försiktigt på den och sedan på med tyget.

Trådanten sa...

Lampan blev jättefin. Kul också att kunna återanvända saker från personer som varit betydelsefulla!

Carina, lurvendesign sa...

Jättefin lampa.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...