onsdag 31 december 2014

Hejdå 2014!

Adjö 2014, jag kommer inte att sakna dig!
Fy, vilket tufft år det har varit.
Det startade med att jag fick veta att far hade en tumör.
Han genomgick en stor operation. Sen fick vi veta att den var ofarlig, vilket visade sig vara ett missförstånd...
Så hittade de "fläckar" på ena lungan, och han fick opereras igen.
Då visade det sig vara metastaser, och världen rasade ännu mer än den redan hade gjort.
När sommaren började startade han cytostatika-behandling, som han fortfarande går på.
Utsikterna ser lovande ut, men jag är såklart livrädd att förlora även honom till denna hemska sjukdom.
I slutet på sommaren blev min mormor dålig, och gick bort.
Eftersom min mor inte lever längre så fick jag ta hennes roll i det hela.
Det har varit en känslomässig berg-och-dal-bana kan jag lova.
Det kändes lite som att förlora mor en gång till, samtidigt som jag skulle tackla minnen av både henne och mormor, samtidigt som jag ju fick vara med och fixa med det praktiska. Och det är först nu som allt verkar vara uppklarat...
Mitt i allt detta blev Tyra svårt sjuk, och hamnade på djursjukhus. Jag trodde inte hon skulle klara sig!
Och sen helt plötsligt dog min svärfar.
Sen startade inskolningen på förskolan för pinglan, och jag var känslomässigt helt knäckt. Samtidigt skulle jag börja arbetspröva lite försiktigt.
Detta var bland det jobbigaste jag någonsin har varit med om!
Det blev helt enkelt för mycket på en gång. Och jag kraschade lite.
Sen blev pinglan rätt dålig för första gången, och sen kom julen och saknaden efter mor blev helt enorm.
Så nu har jag en dipp igen.
Och för att avrunda hela året så blir maken magsjuk, vilket han inte har varit på minst 6 år...
Inget höjdarår alltså.
Men såklart har det varit många ljusa stunder också, men hösten har varit riktigt tung.
Det är tur hon finns, den där lilla optimistiska busungen ♥
Det är helt fantastiskt att hänga med och se utvecklingen hos sitt barn!

Men välkommen 2015 säger jag, och jag hoppas att du har lite mindre elakheter att bjuda på.

Så det blir ingen tillbakablick i år, jag orkar inte med det.

Jag önskar oss alla, både mig och er ett gott nytt år! Verkligen.
Må det bli ett bra år!

Tack för att ni kikar in här. Stor kram ♥

10 kommentarer:

Felix sa...

Förstår att året har varit tufft på många sätt. Ni har haft tillräckligt nu för en lång tid framöver känns det som. Hoppas att 2015 blir ett bättre år!

Kram och Gott Nytt År till er!
Elisabet

Emilia sa...

Gott Nytt Kreativt År! Hoppas att 2015 blir ett bättre år för dig!

Anonym sa...

Gott nytt år. Det kan bara bli bättre nu. Var snäll mot dig själv. Kram S

Anonym sa...

Jösses! Ladda om, 2015 måste bli bättre!

Gott Nytt År!

Maria sa...

Gott nytt år! Jag hoppas så att det ska bli mycket bättre än föregående!

Nettan sa...

Önskar dig och de dina ett riktigt, riktigt gott nytt år ♥ Må det bara bringa lycka och ro till er!!!

Solveig Lövendahl sa...

Fy vilket år! Stor kram till dig och förhoppningar om att 2015 ska bli ett snällt, fint och glatt år!

Anonym sa...

Fy fasiken vilket jobbigt år.
Jag önskar dig ett riktigt gott nytt år med god hälsa och mindre tråkigheter.
Kram Bodil

Anonym sa...

Jag önskar verkligen dig och de dina ett bättre år i år än 2014!

Oslofru sa...

Gott nytt år fina du

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...