söndag 7 december 2014

Breakdown och mysig julmarknad

Jag vet! Det är flera veckor sedan jag skrev något på bloggen.
Det hände så sjukt mycket i livet på en gång, och det blev alldeles för mycket för mig.
Kroppen och själen sa ifrån, och sen har jag fått ta det lite extra lugnt.
Två dödsfall i nära familj, en sjuk pappa, dagisstart för pinglan och arbetsprövnings-start för mig, + en massa elaka infektioner blev allt för mycket för att hinna hantera.

Men det går på rätt håll nu i alla fall, och det känns lite lättare.

Förra helgen var vi på stadens julskyltning, och då var allt mest jobbigt.
Dessutom är det inte direkt nån myskänsla, utan mest bara en massa folk som trängs i affärerna.

Igår ville maken att vi skulle åka till Åhus på julmarknad. Jag brukar inte vara så taggad, för oftast är det mest en massa godis och krimskrams, och det är jag inte så intresserad av.
Men det blev en trevlig överraskning!
Vi fick rösta på bäst pyntade granen, pinglan fick snacka med tomten.

Jag hittade några glada pensionärstanter som håller igång med skaparverkstad.
De sålde en massa hantverk, och i en korg sålde de ut keramik som hade blivit över.
10 kronor styck för dessa fantastiska muggar!
Tycker de är så fina och charmiga :-).
Och de två minsta kan pinglan få ha och dricka ur.

  
Sen passerade jag även ett par som sålde trägrejer.
Och jag tyckte dessa svampar var helt fantastiska.
De två små är så sjukt fina! Tänkte sätta dem ihop med några fina blommor sen.
Och den stora fick pinglan. Den får stå i fönstret på hennes rum.


Och sen bara sprang jag på ett stånd fullt med ullstrumpor!
Jag som ju har blivit ull-frälst och dessutom behövde ett par tunnare strumpor som får plats i mina kängor.
Ullsulor för en tjuga fick jag också med mig.
Vilka fynd!

 
 
Så det var bra att maken insisterade på att åka iväg!
De små evenemangen är ju faktiskt oftast mysigare.
 
Och jag tror nog att ni kommer att höra av mig hyfsat snart igen.
Tråkigt att jag inte har hängt med på vad som händer på era bloggar, men jag får uppdatera mig efterhand.
 
Kram!

6 kommentarer:

Klockarbarn sa...

skönt att höra att du börjar må lite bättre.

Lina & Mia sa...

Hoppas du får en lugn och mysig jul, så att du får lite ny energi! Jobbigt att det ska behöva vara så mycket på en gång! Skönt att det går åt rätt håll! Vilka fina fynd du gjort! Kramar

Lina & Mia sa...

Hoppas du får en lugn och mysig jul, så att du får lite ny energi! Jobbigt att det ska behöva vara så mycket på en gång! Skönt att det går åt rätt håll! Vilka fina fynd du gjort! Kramar

Slow-Eva sa...

Kul att höra ifrån dig och skönt att det går åt rätt håll. Klart det är svårt att hålla igång bloggen när så mycket händer. Vilken mysig marknad det verkade vara och vilka fynd du gjorde!

Vicky M sa...

Vann du? http://vicktoria.lillatorg.nu/2014/12/03/maxomora-tavling/

Anonym sa...

Fint för mej att du är på bloggbanan igen (om jag får vara fräckego) och att det känns lite lättare nu! Jaha?? Så det går att fynda annat än glass i Åhus?? :) Åh fasen! Du fick i alla fall med dej en hel del trevliga prylar och ja, svamparna ser väldans spännande ut! ha det fint!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...