tisdag 4 november 2014

Tyra säger hej

Jag kom på att jag har glömt skriva en uppdatering om Tyra.
Hon är pigg igen! Och helt som vanligt :-)
Det vill säga smart, mysig, busig och alldeles förtjusande!


Håret är nästan utväxt på ställena där de rakade henne

Har ni missat att hon var svårt sjuk så kan ni läsa om det här.
Vi har varit på ett återbesök där proverna hade vänt till det bättre, och vi ska snart boka in ett återbesök till.
Men diagnosen var anemi (blodbrist) och gulsot, men av okänd anledning.
Något har alltså orsakat det, antagligen antingen en infektion eller inflammation.

Jag tänker på det varje kväll när jag borrar näsan i hennes mjuka, väldoftande päls.
Att vi nästan inte fick hem henne igen. Då blir jag alldeles tårögd.
Hon är liksom bäst :-)


 Ganska ofta när jag borrar näsan i den där pälsen så får jag en grundlig tvättning av pannan på köpet. Det är kärlek det ♥


Och så finns hon alltid där när man behöver ett lugnt och stillsamt sällskap.

För det är lite tungt här igen.
Min svärfar dog förra veckan.
Och dessutom är jag orolig för min far som har blivit väldigt svag av alla cellgiftsbehandlingar.
Ja, och så lite vanliga förkylningar och virus på det såklart!
+att jag och pinglan båda står inför stora förändringar.

Då är det bra att ha en harmonisk liten kompis!
En pigg, harmonisk kompis!

Tack för att ni tänkte på mig när jag var sjuk, hälsar Tyra ♥

3 kommentarer:

Felix sa...

Skönt att höra att Tyra är sitt vanliga jag igen. Hoppas att hon snart är helt återställd. Men vad är det hon spejar på i trädet...? Koncentrerad blick. ;-)

Tråkigt att höra att ni har drabbats av sorg igen. Känns som att det räcker nu för er del. Tur att ni har Tyra och pinglan som hjälper i det tunga.

Kram
Elisabet

Yarn-Madness sa...

Mys-Tyra! Vad skönt att hon mår bättre igen - man behöver sina små, när livet är tufft! :)

Bibbis blandning sa...

Härligt att den lilla raringen kom till sig igen. Man blir alldeles ifrån sig när djuren blir sjuka.
Det är ju dessutom så kul att följa henne här på bloggen.
Tråkigt att ni fått sorg igen. Det känns som om ni fått lite för mycket av den varan.
Men var rädda om varandra och må så gott som det bara går.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...