lördag 28 juni 2014

Luftiga sommarbrallor, poofy-pants!

Just nu är det ju ingen sommarhetta direkt (dagens underdrift!) men i början på juni hade vi några varma dagar, och då laddade jag upp med lite svala sommarbrallor till pinglan.
Och jag kan inte låta bli att kalla dem för poofy-pants. De är så...poofy!

Alla tre är sydda av gamla påslakan.


 


Och de verkar vara alldeles utmärkta att springa runt i (tycker en som precis har lärt sig att gå).
Hej vad det går!


Nu hoppas vi bara på att sommaren bjuder på liiiite mer värme så de kan komma till användning.

Ja, och någon undrade om jag köper ny mudd eller begagnad.
Hittar jag mudd på second hand så köper jag på mig. Men jag kompletterar med nyköpt mudd också (och spanar in stuvlådan såklart!)
Jag tänker faktiskt ofta på vilken bra grej mudd egentligen är :-).
Typ bästa grejen.




Det finns en jättebra sajt som heter klimatsmart.se  som är full med förslag på klimatsmarta och miljövänliga produkter och företag. Allting är smidigt uppdelat i kategorier, så det är lätt att hitta tips om man är ute efter något speciellt!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Men åå vilka fina byxor! Så fina mönster på dem alla.
Nu ska jag samla på mig massa mudd och snart börja sy, tyg finns det hur mycket som helst av. :)

Klockarbarn sa...

Jättefina brallor. Nyköpt mudd kan löna sig tycker jag. I secondhandaffären får man ha kritiska ögon och känna efter ordentligt att mudden har elasticiteten kvar. Surt att upptäcka efter en tvätt att den är för lös.

Emma sa...

Fina!! Köpte 10 m prima kvalitetsmudd förra året på en loppis i Borås. Kommer ha gråblå mudd resten av livet:)

Anonym sa...

Så fina!
Vad har du använt för mönster? Funderar på att sy liknande till brorsdottern... /Annika

lopplisa sa...

Snygga byxor! Gillar tygerna skarpt! Hoppas tunnbyxväder kommer :)

Yarn-Madness sa...

Vilka ljuvliga småbyxor! Perfekt återanvändning! :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...