fredag 20 juni 2014

En liten resenär

Idag tänkte jag bara berätta att vi faktiskt är iväg på semester just nu.
Hej schemalagda inlägg liksom!
 
Så jag tänkte visa vad vi har packat till mini-resenären.
 
En liten resväska måste man ju ha med sig!
Den kan man till exempel fylla med böcker och en necessär som man kan pilla med.
 

 


Ja, och så får man ha med sig sin lilla kånken också!


Den är fylld med nyttiga, ekologiska godsaker.


Smoothie, frukt, russin, torkad mango, fruktsnurror och riskakor.
Och Ella's kitchens nya puffits som är perfekta till utflykter!


Och i leksakskassen i föregående inlägg finns detta:


Pussel, böcker, en boll i naturgummi, en bil, en tygkompis och tre hemmagjorda leksaker.

 
En tom kakaoburk med klossar i, glasburk med tomma trådrullar i och kryddburk med mungbönor och fastklistrat lock.
Alla kan vara kul att skramla med! Och att försöka öppna...
 
 
Med på resan får även denna fina visbok hänga med. Den är en riktig favorit här hemma.
Det är en bok = kul!
Det går att trycka på olika knappar = superkul!
Den låter = toppenkul!
 


 
Och mamma tycker den har väldigt fina bilder.
Lite tips från mig och den lilla resenären :-)



 
Har ni testat Kung Markattas produkter?
De har verkligen ett otroligt sortiment, och fina produkter.
Riskakorna som ni ser här i inlägget är just från dem, och det är de godaste riskakorna som finns att köpa!
De finns alltid med i vår skötväska och uppskattas alltid av pinglan. Favoriter, helt klart!
Finns både med och utan salt, förresten.

2 kommentarer:

HönaPöna sa...

Vilka perfekt grejer att ta med... Och triss i fina väskor. Gillar tygkassen, vilket härligt tyg!

Tyg och otyg sa...

Vilken trevlig packning! De där minikånken-ryggsäckarna är så söta så jag nästan smäller av varje gång jag ser dem. :) Vi har som tradition på mitt jobb att skramla ihop till en sådan ryggsäck med några böcker i när någon arbetskamrat får barn. Senast var det jag som ansvarade för själva inköpet och då valde jag en precis sådan lila som Malva har. :)

Du frågade om besticken som jag stämplat i, de var i nysilver tror jag, och då är det väl typ stål överdraget med silver. Håller med om att det var hårt och svårt att få tydliga bokstäver, det är säkert lättare om man får tag på riktiga silverbestick.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...