torsdag 17 april 2014

Enkelt, åtebrukat påskris!

Glad påsk på er!

Jag är inte något stort fan av påsken, och brukar därför varken pynta eller pyssla något extra under denna högtid.

Men så behövde jag beskära mina vinbärsbuskar, och det kändes ju helt fel att bara slänga grenarna!

Så jag plockade in dem + några kvistar från plommonträdet. Nu står de i en vas i köket och det doftar härligt av svarta vinbär!



Och pyntet då?
Pärlemorknappar från second hand!

Enkelt och fint.



Och så kände jag plötsligt (för första gången på fyra år) att jag behövde ha nya gardiner i köksfönstret.
Och här köps minsann inget nytt ;-) haha.
Så jag rotade fram ett påslakan från tyglagret och sydde mig två nya längder!


Hoppas ni får en fin och lugn helg, med mycket vårsol!


När dina värmeljus har brunnit ner och du ska sortera dem som metallförpackning, se till att pilla loss den lilla plattan som veken är fäst i. Det är mycket viktigt!
Om den inte lossas så sorteras inte metallen rätt. Den måste ligga lös.

8 kommentarer:

Maria sa...

Vilket trevligt påskris, och vad söta gardiner!

alliels sa...

Så "fiff"igt och fint!!
Glad Påsk på dej! :-)

Annika GW sa...

Jag har beskurit min forsythia ( lite i förtid) och som nu blivit påskris med sina gula blommor. Också ett alternativ om man inte har en vinbärsbuske. Fin ide med knapparna. Glad Påsk! / Annika

lopplisa sa...

Fint! Då kan du skörda knappar när riset gjort sitt då!! :)

Cirkus i skogen sa...

Fint, själv brukar jag plocka in hallonkvistar som smitit ut i gräsmattan. Då står sig länge och är så vackra. //Sanna

Återbruk av Åsa.Li sa...

Vad underbart vackert med knapparna i!

Hedvig sa...

Jättesmart! Jag har kvistar från mitt beskurna äppelträd som ris .

metamorphosis sa...

Men! Så fint och så enkelt med knapparna i riset så där!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...