torsdag 2 januari 2014

Årskrönika 2013; del 2

Då var det ett nytt år!
Och vi startar det genom att fortsätta med tillbakablicken på 2013!


I juli var det dags för dop! Jag fixade och donade för fullt med förberedelser i köket.
Och så visade jag upp dopklänningen! Den blev jag himla nöjd med!
Sen fick ni även se den färgglada pappersmobilen (som Tyra har demolerat några gånger...).
Och den första tygkompis-beställningen blev klar!

Och så hände en viktig grej till.
Jag startade gruppen "Återbruk är kul!" på facebook.

 
Och vi har nu passerat 2000 medlemmar! På mindre än ett halvår.
Fantastiskt!
Gå gärna med om ni inte har gjort det. Det är väldigt trevligt inne hos oss :-)



I augusti sydde jag värsta coolaste bebisbrallorna av ett loppisfyndat linne.
Jag virkade massvis med tuttmössor.
Jag fotade min nya lampskärm (men bloggade visst inte om den förrän i oktober).
Och visade en korg som jag virkat av videoband.



I september fick ni se pyrets nya, glada byrå.
Den första fyrkantiga tygkompisen kom till.
Och så blev vi snyggast i stan i mössor från ett byte med Klockarbarn.
Och pyret fick återigen ett par snygga och mjuka brallor av ett slaktat linne.


Pyret blev utrustad med en virkad mössa i oktober.
Hon fick även en färgglad tygkub,
ännu en glad tygkompis,
en (elak) bok i tyg
och så blev bebisrumpan lite extra snygg i återbrukade kattfondsbrallor.


I november sydde jag både en och två aktivitetsleksaker.
Min stora restgarnssjal blev äntligen klar.
Och ungefär samtidigt kunde jag visa upp en tillpiffad loppissjal (som fick en ny virkad bård).
Jag sydde min första bebisklänning, som blev för stor. Men den hamnade sedan på lillfisens kompis, så det blev ju bra till slut ändå!
Jag njöt också av de fina nymålade köksstolarna.


Jag fixade till en riktigt rolig julkrans av julgranspynt i December.
Tyra hjälpte till att visa upp den nya tomteluvan.
Jag sydde julklänning nummer två, och denna passade bättre!
Två beställda tygkompisar fick visa upp sig för kameran.
Och så önskade jag god jul med ännu en klänning (även denna sydd av en julduk).

Tack för 2013 mina vänner!
Jag hoppas ni hänger med mig under 2014 också!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Oj så mycket fint! Gillar speciellt alla söta klänningar gjorda av dukar.
Kommer definitivt följa dig vidare detta året. Önskar dig o familjet god fortsättning på 2014.
Kram

Mia stickar sa...

SÅ mycke fint du gjort! Önskar dig ett gott 2014!

Återbruk av Åsa.Li sa...

Jätte fina grejer du har gjort! Gillar speciellt dina fina jul klänningar och korgen av videoband. Å alla tygkompisar, jag har min första på börjad...

nattugglan sa...

Det va inte illa, så himla mycket fina o snygga saker.. Fiffig ide att ta en gammal julduk o sy till klänning o fin blev den också!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...