torsdag 9 maj 2013

Snö vs. snö


Snö i trädgården!
Trädgårdssnö idag:
 

Trädgårdssnö i januari:


Samma träd, olika sorters snö! Visst är det fantastiskt egentligen, hur naturen skiftar under året?
Och varje vinter tänker jag: Hur kan det ha varit grönt och fullt med blommor här nyss?
Och varje sommar tänker jag: Inte kan det väl ha varit alldeles kalt och kallt och o-grönt på denna plats?
Och ändå är det så varje år :-)


Finfina plommonträdet! Det ligger en lätt och väldoftande bris över trädgården just nu.


Det är mysigt när Tyra vill hänga där ute med matte och barnvagnsbebisen!

Och om någon undrar över cykeln som skymtar på bilderna så är det min.
Min man tycker den är en rostig skräphög som hör hemma på tippen, men jag tycker den är världens finaste cykel (även om den skulle behöva en rejäl tillfixning).

Min mormor fick/skaffade nämligen denna år 1940 när hon var 15 år gammal. Och det finns fortfarande en knappt läslig skylt där det står " Göta Henriksson Hälsingborg".
Charm på hög nivå!
Dessutom är den världsbäst att cykla på. Hej vad det rullar på!

7 kommentarer:

Karin sa...

Vilka härliga årstidsbiler, ha en riktigt fin helg och förhoppningsvis får vi fint väder också :) Karin

Eva sa...

Tänk, jag tycker att trädet är precis lika vackert i båda "skrudarna"!
Vi hade sådana där gamla härliga plommon (och äppel- o päron-)träd i trädgården där jag växte upp. Saknar!!
Ccykeln är härlig också, även om bara lite syns. Underbart att ha den kvar, med namnskylt och allt!
Du får ha den som blomstöd eller något, den dag den ev. inte går att fixa till längre:)

Helga sa...

Fina bilder! Kul att jag och några kompisar pratade om exakt det där med att man inte kan tänka sig de andra årstiderna bara för några dagar sen :P

Yarn-Madness sa...

Ljuvliga bilder! Och gamla saker med personlig historia är de allra finaste!

Emma sa...

Åh vad härligt, det är växlingarna som gör det härligt att bo i sverige:)

Tina sa...

Vilka fina bilder! Våren har kommit lite längre hos dej än hos mej.

Catty sa...

Haha ! Jag har blivit lurad många gånger den senaste veckan då jag blickar ut genom mitt fönster hastigt och tror mig se SNÖ på grannens stora träd.... Men se det är ju fyllt av vita underbara blommor ! :P Har inte vant mig vid synen än.. Men visst är det underbart nu när naturen visar sig från sin allra vackraste sida ! <3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...