onsdag 15 maj 2013

Fina Fisken - FavoritFokusering!

 

Denna fisk virkade jag när pyret låg i magen.
Planen då var att få min man att bygga ett babygym.
Det gick inte så bra, för jag tyckte det var roligare att planera det än vad han tyckte det var att bygga det ;-)
Så jag köpte ett. Ett som man kan ställa varsomhelst. Utan inbyggd filt liksom.
Så vi använder såklart det stora lapptäcket till det.
De fula figurerna som hängde med tog jag bort, och ersatte med bland annat denna fisk.


Just nu är det ganska kul att titta på figurer och saker som rör sig tycker lillfisen.
Och att snacka lite med dem!
Men mamma tycker det är roligast när pyret snackar med henne, och säger ungefär:
Agooo
Aaaooouuu
Goooooo
och ibland tshe!
Det är de mest ljuva ljud i hela världen att höra!
Slår till och med en spinnande katt! Det ni!


Både fisken och stjärnan som jag virkat innan är bra blickfång!
Sen kan man lätt byta plats på dem om man vill, och hänga dit nya figurer så det blir variation.
Toppenbra!

Mönstret till fisken hade jag sparad på datorn, och det verkar inte längre ligga ute på nätet.
Men det var ändå inte jättebra, så ni har inte missat så mycket.
Raderade själv det, och improviserade det sista på firren.

Det blev en hyfsat jobbig födelsedag, med en katt som först bajsade i den ena soffan, och sedan kissade i den andra.
Tur att min man insinuerade att jag var världens bästa mamma, och min morbror kom med gula rosor, annars hade man kanske blivit knäpp under natten!

Men för att man liksom inte skulle få en lugn dag idag heller så beslöt hon sig för att kissa även i den tredje soffan. Så nu är jag och Malva tillfälligt sofflösa, i väntan på att soffklädslarna ska torka.

På den positiva sidan har vi dock en bebis som igår charmade sin doktor och visade upp sina fina ryggmuskler. Ja, och så har Tyra faktiskt varit duktig och tagit sin medicin.
Men jag tänker ändå tjura lite idag. Vara lite småsur faktiskt.

9 kommentarer:

Eva sa...

Får väl kallas halvbra i alla fall:)
Tur du har klädslar som kan tas av!
Men visst får man tjura lite ibland, här är det inte helt ok med "vårgalen" siames just nu...
Tröstade mig med garnköp, på rea, idag.
Ha det gott!

Emilia sa...

Kul att hon diggar din fina virkfisk ;)

Mia stickar sa...

Fina fisken och superfina lilla tjejen!

Fiffiga Systrar sa...

Vilken fin fisk och vilken fin fisk bebis!

LadyNight sa...

Vilken söt fisk och vad smart att sätta fast egna virkade saker på babygymmet. För det är ju så himla roligare att titta på! Och man kan ju aldrig börja för tidigt att intressera sig för garn. En bra start för lillbebisen ^^

Karin sa...

Vilken superfin fisk och vad snyggt med lite mönster på, ha det bra Karin

Madeleine sa...

Klart att man ska virka eget till lek/liggplatsen! :D Söt!

mosteringalisa sa...

Så fint!

PetraO sa...

Hej! Du har vunnit ett paket från Magasin Duett - grattis! Maila mig så kommer det med posten!
petra@magasinduett.se

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...