onsdag 22 maj 2013

Fina, finfina välkomstgåvan!

För några veckor sedan dök det upp ett väldigt spännande paket i brevlådan!
Ett oväntat, kärleksfullt och jättefint paket!
Det var en välkomstgåva till Malva, från snällaste Sofia ♥.
 


Världens sötaste lilla förklädesklänning, och matchande brallor i frotté.
Hur sött som helst!
Fantastiskt att en bloggkompis med stressigt yrke och två små barn kan ta sig tid att sy detta till mitt lilla pyre!
Den fina gesten värmde i hjärtat ska ni tro.


Det är fortfarande lite stort så det blir ingen livebild idag :-)
Men ska se till att fixa det längre fram!

Det finns dock en här hemma som behöver lite extra kärlek just nu:


Stackars Tyra fick en bula vid revbenen för ca 3 veckor sedan. Den försvann inte, så vi åkte till veterinären. Hon stack två hål i den, men inget hände.
Fick antibiotika och smärtstillande på recept.
Sen började det rinna var en dag senare, så jag och min man tryckte ut en del.
Sen gick det ytterligare några dagar, och bulan började bli större igen.
Nästa dag fick hon en bula till, bredvid den första!

Då blev det veterinären igen.
Där fick hon en termometer i röven, blev röntgad, drogad, snittad, dränerad och påtvingad den hemska tratten. Stackars lilla Tyra ♥.
Jag klarar inte att se djur som inte mår bra, jag blir alldeles gråtfärdig!
Och nu måste vi hålla på och rengöra såren så att de hålls öppna i några dagar. Det är hjärtskärande när hon piper och ålar sig :-(
Tur hon är duktig på att ta medicin i alla fall!
Sen får vi vänta på svar från ett blodprov, och se om vi ska byta antibiotika.

Ebbe hade samma problem, och det var troligen så att den infektionen aldrig riktigt försvann, och som senare ledde till att hans lungor blev vätskefyllda och han dog på operationsbordet.
Så jag är extra nervös.
Skit att detta ska hända igen!
Jag säger bara det; ha era djur försäkrade! För händer det något med dem så har man möjlighet att göra vad man kan för dem. Det är det enda som skänker mig lite lugn när jag tänker på hur det gick för Ebbe; att vi faktiskt kunde göra allt i vår makt för att försöka rädda honom.

Så ni får väldigt gärna hålla en tumme eller två för Tyra, och hoppas att hon snart kan vara ute och jaga fjärilar igen! För deppigare katt får man leta efter...

7 kommentarer:

Lena sa...

vilken söt klänning :)

Malin på pastill.nu sa...

åh, stackars lilla missemjau :-( Hoppas hon mår bra snart, det är fruktansvärt när dom mår dåligt :-( och att försäkra sina djur borde vara en självklarhet!

LadyNight sa...

Men stackars lilla sötkatten, det där ser då verkligen inte roligt ut :( Håller tummarna stenhårt att hon blir bra igen. Fort som attan.

Bibbis blandning sa...

Stackars Tyra och stackars dig. Man blir alldeles ifrån sig när djuren blir sjuka. Men vi håller alla tummar vi har för att den raraste finaste Tyra blir kärnfrisk på studs.

hennihenni sa...

Vilket gulligt litet set! Och tummarna hålls för Tyra...

sofia sa...

Det var så himla roligt att sy! Stackars Tyra :( När jag var liten tog vi hand om en vildkatt. Jisses vad jag älskade honom. Han var så extremt kelen, det var som att han var oss evigt tacksam. Han fick jämt bölder i sitt ena ärrade öra, undrar hur många penicillinkurer & veterinärbesök vi betalade för det... & inte var han försäkrad heller, inget bolag som vill försäkra en gammal vildkatt med trasiga öron...

Catty sa...

Åhh stackars Tyra :( Hoppas hon blir bra snart<3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...