tisdag 2 april 2013

Bojkotta ordverifiering!

Det var intressant att höra hur några av er har tacklat problemet med skräppostkommentarer.
Jag kände igen mycket av det ni tog upp!
Precis som flera av er skrev så är det i stort sett bara på äldre inlägg som skräpposten dyker upp.
Men jag visste faktiskt inte att man kunde ställa in att man ska godkänna kommentarer på inlägg som är ett visst antal dagar gammalt. Det är ju superbra!
För jag har inte lust att godkänna alla kommentarer som det är just nu.

Jag har inställt så att jag får mail när någon kommenterar. Tycker det är trevligt att få veta direkt när jag får en ny kommentar.
Alltså har det blivit en del skräp i inkorgen på sistone.
Och även jag har haft mer problem med vissa inlägg. Särskilt ett.
Men då gick jag in på inlägget och ställde in så att befintliga kommentarer syns, men att det inte går att kommentera längre.

Det känns ändå som om vi alla har i stort sett samma problem.
Nu tacklar jag det hela genom att jag ska godkänna alla kommentarer på inlägg som är mer än en vecka gamla.
Det verkar funka riktigt bra hittills!
Så jag fortsätter kriget mot ordverifieringen, och jag hoppas fler hänger på!

12 kommentarer:

Helena Högberg sa...

Jag läste kommentarerna på ditt förra inlägg och såg att en del skräp var norska. Just det har jag hört av andra bloggare också, och alltid gamla inlägg, konstigt.

Pysselfarmor sa...

Jag har två "aktiva" fotobloggar i blogspot men jag får aldrig skräppost. Så har jag två gamla fotobloggar i blogspot och jag får inte heller där skräppost. Undrar hur detta med skräppost hänger ihop - alltså varför får vissa och inte andra.

jonna d sa...

Jag har i det sista, och då menar jag de sista 2 veckorna, fått helt galet med skräppost, men det verkar inte komma upp som rena kommentarer utan blir bara skickade till min mail som en kommentar (ja, jag har inställt att bli meddelad via mail när jag får en kommentar). Nu skall jag prova samma sak som du, att ställa in kommentargranskning för inlägg äldre än 3 dagar, för det här börjar blir riktigt irriterande. Tack för att du tog upp problematiken.
//jonna d

Cecilia sa...

Ja, man fattar aldrig hur en spammare tänker; VEM ska läsa kommentarer i så gamla inlägg som det rör sig om för mig? Någon enstaka, på sin höjd...om inte filtret tog fångade in dem. Tror inte att en endaste en sluppit igenom hittills.
Att godkänna är en bra lösning, jag tänker INTE koppla på ordverifiering!!! :-D

Helga sa...

Vad bra :) Störigt att blogger inte kan ha en lättare ordverifiering. På en annan blogg jag läser var det en mening och så skulle man trycka på passande liten bild. Hur mkt bättre som helst!

Solveig Lövendahl sa...

Men ojojojojoj!!!! Jag har visst inte varit här på jättelänge! Lilla Malva, jag har missat henne!! Fina fina. Största grattiset till er!!!

Slow-Eva sa...

Det verkar du ju löst bra! :)

Yarn-Madness sa...

Jag håller helt och håller med, usch för ordverifiering! Svårläst är det också. Måste dock erkänna att jag har den aktiv på äldre inlägg, men det är det inte så många som råkar ut för ändå :D

Yarn-Madness sa...

Nehe du, där hade jag fel. Det är ju bra att man kollar :) Hade visst blandat ihop kommentarsgranskning och ordverifiering... Jag testar att stänga av, så får man se vad som händer!

Återbruk av Åsa.Li sa...

Tycker också att de är jobbigt med ordverifieringen, men jag hade ingen koll på att jag själv hade det. Tack för upplysningen nu har jag tagit bort min:-)

Catty sa...

LÅter som en väldigt bra lösning ! :)

Sjömans-Elin sa...

Tack för tipsen! Ska genast ta bort verifieringen. Såg den som ett nödvändigt ont.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...