fredag 1 februari 2013

Halskrage av restgarner

 I höstas virkade jag en halskrage, den har bara blivit ofotad och obloggad.
Inte oanvänd.

Jag säger bara det: restgarner är det bästa som finns!
Tänk så svårt det hade varit att få till denna brokiga halskrage med nyinköpt garn!

 
 
Som vanligt när jag startar ett projekt med restgarner så har jag alltid ett nystan som jag utgår ifrån.
Denna gången var det ett udda nystan som jag har fått av mor, det där fluffiga med öglor som ni kan se några rader av.
Det var gråaktigt, med lite gröna toner.
Sen var det bara att plocka fram olika gröna nystan i dova nyanser, samt någon "piggare" färg att bryta av med. Lite vitt kändes också rätt!

 

Sen valde jag att virka olika sorters maskor, bara för att få lite mer mönster och struktur.
Så vissa varv är fasta maskor, vissa är stolpar eller halvstolpar. Sen är där korsade stolpar och v-stolpar, och lite hålvarv.

Visst är det ett perfekt restgarnsprojekt?
Man kan ju blanda hur man vill, och variera med olika kvalité och tjocklek på garnerna!
Min består till stor del av akryl och bomull, det är mjukt mot halsen :-)

Ja, jag älskar min halskrage!

 
Det var soligt idag!
Nu har det snöat igen...

17 kommentarer:

Anonym sa...

Skön blogg du har:)Använder du bloglovin att följa med??

Om du gillar inredning kan du kolla in min blogg:)

ha en kanonhelg

LOVE maria från inredningsvis.se

Emilia sa...

Så mysig!

Saras pyssel sa...

Härligt restgarnsprojekt!

Piedra sa...

Åh, så vacker!!!

Annika Berg sa...

Jättefina färger! Förstår att du är nöjd med den.
En fråga, hur många maskor har du lagt upp på längden och hur bred är den?
Jag får nämligen inte riktigt rätt på måtten när det ska virkas halskragar...

Black Iris sa...

Härlig ser den ut din halskrage. Visst är det bra med restgarner..

Kram Maidi

Catty sa...

Den är ju helt underbar :D

Lena sa...

Den var ju jättefin.
Precis mina färger.
Förstår att du är nöjd.

Yarn-Madness sa...

Den där ska du absolut vara nöjd med! Jösses så fin! Restgarnsskapande är det bästa :D

LadyNight sa...

Vilken härlig halskrage! Den ser varm och go ut :)

Maria sa...

Jättefin! Förstår att du trivs i den.

Annika GW sa...

Håller med! Älskar att ta till vara på restgarner. Det blir ofta lite överraskande det man gör och så bra att alla rester kommer till nytta! / Annika

Hjärtruds Stuga sa...

Vilken härlig halskrage. Nu vet jag vad jag kan göra med mina restgarner. Tack för tipset.

Ha det gott

Kram Karin

Hedvig sa...

Hur charmig som helst! :)

yvonne sa...

Men åååå vilken mysig krage, helt underbar!Så härligt när man kan göra nåt av restgarner, jag har hur mycket som helst....

Lisa sa...

Beautiful colours.

Lisa

Sjömans-Elin sa...

Gud vad snygg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...