torsdag 22 november 2012

Att överlista Tyra

Ja, detta är något som man måste försöka göra för att inte bli knäpp i huvudet, få tunga vredesutbrott, leva i en misär och/eller få en halvdöd katt på halsen...
 
Men kolla in blicken! Det är INTE lätt!
 



Som sagt så försöker jag överlista henne. Det lyckas ibland. Inte ofta.
Varför? För att hon alltid hittar på nya hyss! Det är inte för inte som jag lyckas skriva "dagens Tyra-bus" på facebook varje dag...
 
Ett stort bekymmer har varit hennes stölder av garnnystan.
Inte för att det gör mig något att hon leker med dem, men hon började tugga på dem mer och mer.
Och jag vill inte att det ska hända henne något!
Så jag o maken fick åka och köpa en förvaringsback för att ersätta min fina garnkorg.
Med lock!


Men nu har hon kommit på att man ju kan gå rakt till källan istället...
mattes syrum!




Jag tror hon försöker samla ihop till en egen "stash", för hon har burit vissa nystan till samma vrå.
Hursomhelst så är hon en liten kleptoman. Helt säkert.
Hon slår ner ALLT och snor ALLT.

Men hon är ju väldigt söt och väldigt charmig!
Och jag är helt övertygad om att hon har kommit till oss för att öva upp vårt tålamod inför bebisens ankomst.

10 kommentarer:

Eva sa...

Sötbusa!!!
Hon är en återfödd handarbetsaffärsinnehavarinna! (Vilket ord det blev:D)
Helt klart utsänd som "förvarning för kommande tider"!

Pysselfarmor sa...

Men vilken katt! Så full av bus det ser man ju i blicken...och smart dessutom som vet precis vart hon ska gå :-))

jo det kanske är en återkommen stickerska i form av katt :-))

Tina sa...

Hon är för rolig er Tyra! Jag är helt förundrad över allt hon kan hitta på. Jätteroligt att följa er på Facebook.

Tina sa...

Vilken buskatt, men det kanske inte är så roligt om hon sedan fortsätter med att tugga på färdiga ullalster. Jag har hjälp en tjej att laga sådan hål! Vill du inte ha henne i garnet så kan du prova med citrondoft,( i form av eterisk olja) det gillar inte katter. Citronella är starkast i doften, kanske det räcker med citron, lime eller citrongräs.
Lycka till.

Anonym sa...

Söt-Tyra men så busig...=)Marie

Unknown sa...

Hihi, så busig och söt hon är eran Tyra <3
Kan man följa er på FB, då ska jag kolla där :-)

Sådär har jag det härhemma också med mina tre yngsta kattor ;*)
Det är nog därför som alla mina gamla garnkorgar plötsligen liksom har blivit över...!?

Hälsningar,Eva

Äppelblom sa...

Det var en söt liten bus-kisse du har!
Så fina saker du tillverkat.
Må så gott!

Cecilia sa...

När kattögonen är sådär RUNDA, då vet man att något är på gång! Bra med en katt med lite initiativ! :-)

Annika Berg sa...

Det är krut i Tyra helt klart :) Riktigt tonårsbusig, det brukar lugna sig efter ett tag. Men det är hur kul som helst att följa. Katten här hemma är numera en rätt så lugn katthane i sina bästa år. Jamar väääldigt högljutt tidigt på morgonen för att kräva att maten blir serverad!

Evas Pyssel sa...

Busigt värre !! men jag känner igen det !! Vi får allt stoppa Eddies framfart emellanåt. Eller så gör Ajax det !
Kram Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...