fredag 3 februari 2012

Lapptäcket Signe -med hopp om våren

Denna veckan har jag flera kvällar suttit med en kopp te vid symaskinen.
Vill bara sy lapptäcke hela tiden!
Detta lapptäcke heter Signe.
Signe är 75 cm lång, och 55 cm bred.
Och visst får man lite vårkänslor?




Signe är fodrad med en fleecefilt, och fick en baksida i naturvitt lakanstyg.
Till varje täcke syr jag på etiketterna för hand, och trycker själva namnlappen med bokstavsstämplar och textilfärg, på ett linneband. Jag gillar att det blir lite snett och ser hemmagjort ut med bokstäverna. Jag tycker det är charmigt! Vad tycker ni?
Ser det bara oproffsigt ut eller är det en rolig detalj?


Jag tror att Signe kan bli en finfin kompis i tex. en barnvagn i vår/sommar.

Och är någon sugen så är hon till salu!
250 kronor inklusive frakt. Maila mig vid intresse! ( majafiff(at)hotmail(punkt)com ).
Ska lägga upp henne i butiken också.

Och allt material är som vanligt återbrukat!

17 kommentarer:

Sanna sa...

Underbart täcke! <3

SV: Ja testa att göra moln du med, lite pilligt men skoj.. =)

Önskar dig en fortsatt fin fredagkväll! <3
Kraaaaaam
Sanna

Re-dizain sa...

Så vårigt!!!

Otaliga projekt sa...

Jag tycker att namntrycket är riktigt fint, det ska du absolut fortsätta med.
Jag har aldrig sytt något lapptäcke, men har kommit över alldeles underbara retrotyger på loppis. Jag köpte dom för att jag skulle repa upp och virka utav dom, men allteftersom har jag insett att det vore synd och skam.
Så nu vill jag sy ett lapptäcke, har googlat runt lite och det verkar inte som om det zickzackas runt varje ruta?
Om du har lust, tid och ork kan du kanske ge mig ett tips ang det?
Sarah

Malin sa...

Vilket jättefint täcke! Det påminner verkligen om våren! Att trycka namnlappen var en bra idé. Den ser charmig ut!Tänkte också ha en lapp på mitt täcke med årtal på. Har funderat på hur jag ska få till den utan för mycket jobb!Kanske tar jag efter dej med tryckning, om det är ok?
Ha en bra helg!
Kram Malin

Saras pyssel sa...

Jag tycker att det är charmigt med de lite skeva bokstäverna! Jättefint lapptäcke med underbara tyger!

sofia sa...

Det är hur fint som helst Maja - både täcket & namnlappen!

Katarina sa...

Superfint täcke. Jag är oxå sugen på att sy lapptäcke..
Namnlappen va jättefin. Härligt med återbruk...

Emilia sa...

Man får absolut vårkänslor - jättefint!

Otaliga projekt sa...

Tack snälla för att du tog dig tid.
Sarah

Pysselfarmor sa...

Härlig! Ser ut som en sommaräng!

Myssel sa...

Jag tycker dina etiketter är hur charmiga som helst!

Anonym sa...

Vad fint det är! Det prickiga tyger påminner mig om mina examenskläder nån gång på låg- mellanstadietiden. Mamma sydde topp och kjol i det tyget :)
Blev väldigt inspirerad av din blåa virkade filt så jag tog fram allt mitt blåa garn och satte igång, mitt blev dock bara en enda stor ruta, kände mig för lat för att montera en massa ;)
//Karolina

Lena sa...

KANONFINT... BÅDE FILT OCH ETIKETT. :)

LadyNight sa...

Jättefint lapptäcke! Tycker det blir urcharmigt med tryckta bokstäver. Det blir personligt och mysigt :)

Madeleine sa...

Oh! Det är ju alldeles underbart vackert! Nu blir jag sugen på att sy lite själv!

Catty sa...

Väldigt fint och vår-peppigt!! Behövs lite uppmuntran mitt i all snöyra..

Trådanten sa...

Signe är ett av de bästa namnen och vilket fint täcke. Jag tycker dina namnlappar är jättefina!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...