söndag 16 oktober 2011

Plastfarmor och barnvagnsmobilen

Det skulle nästan kunna vara en boktitel... ;-) hihi!

Men i alla fall:
Nu har jag blivit plastfarmor! Tjoho!
Det känns jättekul!
Den lille pojken föddes tidigt lördag morgon, och mår bra.

Som tur är hann jag montera den utlovade mobilen till barnvagnen innan han tittade ut!

Jag och (numera) mamma E fixade till den några dagar innan han föddes.
Både mamma och pappa var nöjda, och jag hoppas ju att den lille också blir det sen :-)

Jag virkade 4 olika figurer som jag monterade på ett gummiband täckt med fasta maskor.





Nyckelpigan, humlan och trollsländan har jag improviserat fram, mönstret till fågel finns här, men jag ändrade lite småsaker på den.

Och hur fin blev barnvagnen då?

Såhär fin:


Värsta vrålåket till den lille killen ju!
Hoppas att han får många fina stunder i sin tjusiga vagn ♥

19 kommentarer:

Anki sa...

Åååh så fint! Det kan han ligga och titta på länge :D
Grattis förresten "Farmor Fiff" ;D

Myssel sa...

Grattis Farmor! :-)
Vilken söt mobil!

Unknown sa...

Grattis, farmor! Jättefin mobil.

Julia sa...

superfin mobil, det är nog den finaste jag sett! :-)

Sanna sa...

Grattis till gossen och till den superfina mobilen! Den kommer gossen säkert uppskatta mycket.. =)

Kraaaam
Sanna

Tyg och otyg sa...

Men åh, så fint! Och coolt att du är "farmor" nu! Grattis till det!

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Grattis !

Farmor kan jag aldrig bli, inte ens plastfarmor.Mormor har jag varit i 11 år nu.När de var små var det roligt,nu har de skolor och inte tid över.
Prata med Felix 7 år igår, han är duktig svarar med sitt namn i telefon.Som jag sa åt honom att göra.

Jättefin mobil urgullig, så påhittig Du är.Nyckelpigan o.biet sötast, men de andra fina med.

Ullis sa...

Så underbart söta! Det är ju här jag kan hitta tips och inspiration, jag har nämligen bstämt mig för att lära mig att virka i höst.
Ha en fin måndag!
Ullis

Maria sa...

Grattis lilla farmor! Så fin vagnen blev med dina roliga figurer. Dem kommer den lille att ha mycket glädje av!

jonna d sa...

Grattis och vilken fantastisk mobil.
//jonna d

Anita Tørmoen sa...

Gratulrer så mye! Nå får han virkelig noe fint å se på:)

Anelma handarbetar sa...

Grattis! Mobilen är jättesöt.

Kram Birgit

Black Iris sa...

Får också gratulera till farmorsskapet trots din ringa ålder=))
Finfin mobil du skapat.
Vet du, när jag väntade barn gjorde jag en mobil med 6 olika djur på. 3 veckor innan jag skulle föda röntgades jag och då såg de att det var 2 bebisar i min mage. Jag började gråta och sa, men jag har ju gjort bara en mobil..
Jag fixade det så att jag satte deras spjälsängar mot varandra i ett hörn av rummet och satte upp mobilen så att de båda kunde se den..
Ujuj, vilka minnen..

Kram gumman
Maidi

Anonym sa...

Jättefint! Nu får den lilla något färgglatt att titta på :)

Fröken Pimpinett sa...

Superfin mobil! Imponerande att kunna improvisera fram nya mönster. Lillkillen kommer säkert älska den!

Slow-Eva sa...

Helt otroligt söt!

R´s sa...

Grattis farmor!! En så himla fin mobil gossen fick :)

Jorun sa...

Så søte disse var!

Rie sa...

They are so cute! Fantastic job!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...