torsdag 2 juni 2011

Äppelblommans dag 6 juni

På måndag (nationaldagen) firas äppelblommans dag i mina gamla hemtrakter!
Oj, så gammal jag lät nu ;-) hihi.
Nu har ju äppelblommorna blommat över för längesedan, men de senaste åren har man slagit ihop äppelbloms-firandet med nationaldagen. Så det blir dubbelt firande!

Jag kommer att finnas med på denna lilla tillställning/marknad.
Det är därför jag känner mig lite smått pressad just nu.
Jag vill ju ha så mycket som möjligt med mig att visa upp!

Klicka på bilden för att se programmet tydligare!
Nu tror jag inte att det finns sådär väldigt många av mina läsare som befinner sig i mina hemtrakter, men om det skulle vara så att någon av er kommer dit så skulle jag bli jätteglad om ni kom och hälsade!

Det är lite pirrigt nu, både för att jag ska försöka få allt klart och för att det är första gången jag "visar upp" mig och mina alster i min hembygd.

Marknaden/firandet pågår i Folkets Park i Arkelstorp mellan 13 och 17 på måndag, och det är mycket olika saker som händer under den tiden! En hel del hantverk av olika slag kommer det att vara, och blomförsäljning, exotisk mat och annat skoj.

Hoppas vi ses!

8 kommentarer:

Maria sa...

Liiite långt bort.... Hade gärna kommit om jag bott närmare. Lycka till!!

Madeleine sa...

Vad roligt! Hoppas många kommer!

Misemor sa...

Langt fra Trondheim dette, tror jeg, siden epleblomstene deres har blomstret for lenge siden, våre står i full blomst NÅ!
=) Klem

Evas Pyssel sa...

Det låter väldigt trevligt . Lena och jag var ju på en sådan dag förra helgen. Lycka till säger jag. Det blir säkert toppen !! Kram Eva

Catty sa...

Synd att man har lämnat Skåne.. Hoppas marknaden går bra och att det blir trevligt :)

Anki sa...

Det kommer att gå kanonbra! Du kommer att få massor sålt, jag lovar!

Maria sa...

Så härligt det låter med äppelblommans dag! Lycka till med dina projekt till den dagen. Det blir säkert många som beundrar - och köper - dina fina alster. Du, nu har jag fått ett meddelande att jag inte kan lägga in fler bilder i min blogg. Vad kan man göra åt det? Om du har något tips får du gärna berätta det. Kram!

Anita Tørmoen sa...

Lykke til med arrangementet:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...