söndag 6 mars 2011

Virkade pulsvärmare

Nu har jag virkat och levererat ett par pulsvärmare.

De är gråa, fluffiga och varma :-)


Jag hade detta mohairgarn hemma. Det var väldigt fluffigt, och därför tog det tid att hitta ett mönster som passade till garnet.
Jag ville att de skulle bli hyfsat skira, och inte sådär klumpiga.
Så det fick bli ett ganska glest mönster till sist.
Och det har jag komponerat ihop själv.


Beställaren blev nöjd :-) Toppen!
Just det, jag gjorde en liten kant längst upp med ullgarn också.

Sen har jag ju haft en massa tur i tävlingar på sistone också...

Detta vann jag hos A-I's lille verden:


Tacktack, jättehäftigt ullgarn, + lite choklad :-)

Jag vann också hos pysselfarmor. Fick hem en bunt med stickbeskrivningar. Väldigt snällt. Tyvärr så stickar jag ju nästan inte alls längre, men jag ska se till att de hamnar hos någon som kan använda dem :-)

Och så vann jag hos Ozas pysselverkstad också. Det garnet har inte dykt upp ännu, det är lite försening hos sponsorn tydligen...men, den som väntar på nåt gott...

Och nu sist vann jag grytlappar hos Moster Ingalisa. Jättekul!
De hänger redan i köket, och har använts också. Tack så mycket!


Bilden har jag lånat från Moster Ingalisa.  
Sov sött allihop!

19 kommentarer:

Bettan sa...

Grattis till alla din fina vinster!!! Det är alltid roligt när man vinner nåt. Kram sytanten

mary-ann sa...

turtant du ju :)) grattis

Kerstin sa...

Oj då, vilken tur du har. Kanske du skulle prova lyckan hos mig också. Jag tror jag har lyckats göra rätt för att starta en tävling.
Muddarna var jättefina.

Sanne sa...

Muddarna ser precis sådär mjuka och goa ut som jag vill ha dom.

Mmatilda sa...

Grattis till vinsterna, du är visst en turgumma! Muddarna ser verkligen sköna ut!

Fijaffa sa...

Grattis till alla vinsterna!
Muddarna ser jättefina ut. Fluffiga men ändå lite sirliga, precis som du ville :-)

Hedvig sa...

Mysiga muddar! :)
Och kul att du ville vara med i min tävling! Som du säger, så är ju din blogg själva urinspirationen så jag hoppas du har fortsatt tur och vinner även hos mig! Det var jätteroligt att läsa dina svar och tack för dina fina ord om min blogg...

Kram

landsvägsungar sa...

Men gud vad du vinner!!! Grattis! alltid kul att titta in här och få lite inspiration, jättefina pulsvärmare! :) Maria

Eva sa...

Har tänkt gräva i källaren för att sticka pulsvärmare (blir ofta för varm med vantar) nu kanske det blir gjort... Jättefina de du gjort!
Och vilken turtjej! Blir riktigt avundsjuk:)

Anita Tørmoen sa...

Kjempeflotte pulsvarmere:) Så fine premier du har vunnet:)

Fijaffa sa...

Jag behöver egentligen inte heller utmaningen, använder också mest sådant jag redan har. Eftersom jag handlar lite då och då när det är rea eller när jag hittar stuvbitar eller så. Ibland handlar jag till specifika projekt men de blir inte alltid av med en gång. Så jag tyckte utmaningen var bra för att jag skulle få lite fart på några projekt som har funnits i tankevärlden länge :-) Och har jag lite tur så lyckas jag dessutom locka några fler läsare till min blogg :-)
Kram!

Annefia sa...

Vilka fina vinster! Garnet ser jätteläckert ut! Grattis!

Och muddarna verkar både fluffmysiga och skira på en gång! Snygga!

Unknown sa...

Jättefina pulsvärmare! Himmel vilken tur du har! Gå och köp ett gäng trisslotter vet jag! :-)
Kram
Susanne

Susilull sa...

Vilken turgumma! Grattis till alla vinster!

Madeleine sa...

Lyckost! :D
Fina pulsvärmare!

Emma sa...

Pulsvärmarna ser riktigt gosiga ut!! Jättefina!!

R´s sa...

Vilken turgumma du är : ) Grattis till allt fint du vunnit. Fluffiga muddarna blev jättefina.

Basilica sa...

Du verkar vara en riktig turgumma du :-)
Roligt med en blogg som handlar om återbruk, det gillar jag. Återkommer gärna.

ÄNGLASTINA sa...

Oj vilken röta du har haft, så många fina vinster. Din muddar är jättefina.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...