tisdag 15 mars 2011

Byebye Majas barntröja, hello nytt garn!

Denna tröja stickade mor till mig när jag var 8-9-10 år någonting.
Nu hittade hon den i garderoben. Och nu blir det slakt!


Färgen är så härlig, och tröjan är i bra skick. Så det kan bli något nytt snyggt plagg, kanske ett barnplagg eller en filt, vem vet?
Det är inget superkvalitétsgarn, men tröjan är inte heller sladdrig.
Det är någon typ av bomullsgarn, eventuellt med akrylinslag.
Kul att få nytt garn!
Särskilt när det är gratis och miljövänligt. :-)
Och dessutom när det ändå bara låg och tog upp plats i en garderob.


Som vanligt är det hopplöst att fotografera saker utan att Ebbe lägger sig i...
Ser ni vilken fart han har på tröjan här? O nystanet är helt stilla! Hihi. Tok-Ebbe.


Ni tror säkert jag arrangerar alla foton så Ebbe ska vara med. Det gör jag inte!
Han gillar bara att vara med på ett hörn överallt.
De gånger ni ser foto utan Ebbe på så är de antingen tagna på ett bord eller när han är ute på äventyr.


I detta fall verkade tröjan mer intressant än nystanet...hmmm...

I alla fall:
Återbruk är kul!

15 kommentarer:

Eva sa...

Jag blir mer och mer förtjust i Ebbe!:)
Snygg tröja! Men garn som inte används i nuvarande skepnad SKA repas och återstickas/virkas! (Påminner mig om att jag har flera så'na saker på lager...)
Min Simon orsakade förresten en upprepning... "Råkade" tugga upp nederdelen av en ärm under sin textil-galna period... (3 fleeceplädar gick åt bl.a.)

Annika sa...

Katter är för härliga :-) Har ett gäng tröjor liggandes för upprepning också, ska såklart återanvändas!

Anita Tørmoen sa...

Med så fint garn må dette bli noe bra!

himlaverket sa...

Ja, så bra att repa upp tröjan å få nåt nytt,
tror jag det att katten vill va med, katter älskar väl garnnystan?
Tack för titten i Himmelriket, blir så glad över kommentarer...
kram ullamaria

Tina sa...

Heja Ebbe!
Det ska bli spännande att se vad du ska hitta på med detta glada garn. :)

Sanne sa...

Man förstår hur mycket ni tycker om varandra, du och Ebbe! Mer garn är aldrig fel, särskilt inte om man får det såhär.

Annefia sa...

Som kattägare själv så vet jag ju att det är bilderna UTAN katt som är omsorgsfullt arrangerade. Alla bilderna MED katt på bara händer, vare sig man vill eller inte. LOL

Hedvig sa...

Ha ha! Ebbe! <3

Mia stickar sa...

Ebbe vet nog att det är han som är favoriten!

Madeleine sa...

Ebbe då! Handarbete utan katter som är ivägen är otänkbart. :)

Misemor sa...

Så fin blogg du har. Mye fint her. Gleder meg til å se hva det blir av det rosa garnet fra genseren, så jeg vil følge bloggen din videre.
Takk for at du vil være med i Misemors Lotteri. 2 lodd til deg! =) Lykke til.
=)Tone Misemor

Zandra sa...

Hej! Tusen tack! Garnet är superhärligt! Ledsen att jag inte hört av mig tidigare men det har varit ett par små...komplikationer... ;-) Tack tack!

Johanna sa...

Bra idé! Jag blev så inspirerad av din "upprepning" att jag genast gick och repade upp en av filtarna jag virkade i höstas! Vi använde den aldrig, så nu skall den få bli en väska till mig i stället!

Lycka är ~ Onnea on sa...

hej!
roligt att du hittade till min blogg, så kunde jag hitts hit!
Bra att återanvända garnet.
ska ta en närmare titt här i fina bloggen.
ha det bra!
~marita~

Maria sa...

Vilken härlig personlighet han är, Ebbe!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...