måndag 7 februari 2011

Mitt blåa projekt

Här kommer lite bilder på mitt blåa projekt:


Jag skulle testa mormorsrutorna genom att lägga ut dem på golvet.
Då kom Ebbe direkt, och tyckte det var ett toppenställe att ligga och jäsa på!
Det känns lovande, eftersom denna blivande filt så småningom kommer att hamna i fåtöljen, där kisarna ligger ibland.
Och tänk, den är redan godkänd! Toppen!


Jag har redan virkat väldigt många rutor, och snart är garnet slut. Det betyder att det snart blir montering.
Och jag har redan fäst alla trådar på rutorna :-) Det är ju kul!


Såklart får ni hänga med på fortsättningen av filten också.

Det är så kul att virka mormorsrutor!

23 kommentarer:

4U2 sa...

Jag trodde du skulle ha en blå katt med! (ler)

Caroline sa...

Nu blir jag ännu mer sugen på mormorsrutor!! har bara mina karamellrutor kvar-ska bli skönt med något snabbt och enkelt när dom är klara ;)

Emma sa...

Vad fin den kommer att bli, jag gillar färgerna :)

Unknown sa...

Underbara färger på pläden! Katten är inte dålig han heller.

Black Iris sa...

Du är så himla duktig och ambitiös, och nästa gång jag har en massa trådar att fästa ringer jag dig. Det är nog det tråkigaste jag vet. Därför blir vissa arbeten liggande klara med ofästa trådar här hos mig.

Kram på dig
Maidi

Tina sa...

Nu är jag imponerad! Alla dessa trådar... Mormorsrutor är fint! Om du inte orkar sy ihop dom, så kommer han nog att vara nöjd ändå. ;)
Det är roligt att katterna dyker upp så fort man breder ut något arbete på golvet.

mosteringalisa sa...

Den blir jättefin!!!

Maria sa...

Fina färger! Har många gånger funderat på att virka mormorsrutor, men jag kommer aldrig till skott....

Saras pyssel sa...

Ebbe vill väl bara visa hur bra hans päls matchar rutorna. :-)

Mmatilda sa...

En perfekt kattfilt verkar det bli, du kommer att få fråga Ebbe om lov varje gång du vill låna den en stund!

Anita Tørmoen sa...

Dette blir et flott teppe - til Ebbe kanskje?

ellenkantarellen sa...

Ebbe då! Jag förstår att han är ivrig, han har väl smak förstås och kan föreställa sig hur mysigt det kommer att bli!
Kram

Anonym sa...

OJ vilka vackra färger!!!
Jag önskar SÅ att jag kunde virka! Sticka lusekoftor går bra, men INTE virka...
*SUCK*

Mimmi sa...

Jättefina rutor, de påminner mig om mina som står i en kasse i garderoben. De var roligare att virka än att montera ihop!

Malin sa...

Vilken fin filt det kommer bli. Tänker på sommar och vatten när jag ser dina rutor. Härligt! Jag håller också på med en mormorsrutefilt, men jag virkar mest på den när vi åker långa sträckor med bilen. Så det tar sin tid att få den klar.

Madeleine sa...

Vad härligt med en filt i blandade blå nyanser! Nu blir jag också sugen ;) Behärska dig, Madeleine! Mjuka saker på golvet är alltid utomordentliga kattliggplatser, för övrigt!

skapa och inreda sa...

Härliga färger! Mycket arbete men den kommer du att ha i hela ditt liv :)
kram Annika

Hedvig sa...

Vad fin den blir! Och vad söt Ebbe är, han är verkligen med på allt du gör... Härligt med sådana djur! :)

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Hihi, så typiskt katter, dom ska alltid lägga sig på tidningen eller på just det där som man är så intresserad av ;)

Och avd snäll du är som låter mig vara med :D

R´s sa...

Halloj, nu känner jag mig som en liten härmapa, (fastän inte medvetet)eftersom jag håller på med rutor också, har därför länkat till din sida . Hoppas du inte har något emot det?

BriteCloud sa...

What a sweet picture of your kitty! And I love the grannies!! Thanks so much for linking to http://www.kraftykitties.blogspot.com :D

Jorun sa...

For en fin blogg du har! Har satt meg opp som følger.

Helena E. Källgren sa...

Snygg mix av blå nyanser. Jag älskar mormorsrutor!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...