fredag 21 januari 2011

Grrr, ahhh!! Hjälp mig!

Det finns en sak som länge har stört mig, och jag har försökt lösa det flera gånger. Men nej, det går inte!
Så nu VÄDJAR jag till er, och hoppas att någon kan hjälpa mig!

Jag har försökt göra det pedagogiskt och förklara så gott jag kan...
Och jag har fått använda kära Hedvig som exempel. Tack snälla Hedvig!
Okej, då börjar vi:


Så har hon en länk till sin blogg:


Om vi istället går in till Hedvig, och klickar på min bild bland hennes följare:


Så hittar man Fiff bland hennes följare, och då dyker detta upp:


JAG HAR INGEN LÄNK! Jag har desperat försökt få dit en länk, eftersom jag tycker det är ganska bra om folk kan hitta till mig via denna profil.

Denna profil skiljer sig från den man har via instrumentpanelen, och som de flesta har även på bloggen:



Så är ju allting helt okej. Men förstår ni mitt problem?
Denna profil kan man ju bara se om man redan har hittat till min blogg.
Jag hittar själv ibland nya bloggar genom att kolla på vilka följare andra bloggar har. Och det går ju inte om det inte finns en länk!
Jag har sett att vissa har en länk till sin blogg, och andra inte.
Varför?
Hur har ni fått dit er länk?
HJÄLP mig, snälla!

Typiskt att man sitter här med värsta talangfulla datasnubben till man, men det hjälper ju liksom inte, eftersom han inte kan nåt om blogger.
Det där med följare är ju via Google Friend Connect, och jag har även provat att gå in på mitt Google-konto och titta där, men jag hittar inget. Och på mitt "allmänna" google-konto har jag lagt till en länk till bloggen, men den syns ju ändå inte där den ska.

Sånt här gör mig extremt frustrerad!!! Whaaaaa!
Om ingen vet hur detta ska fixas så vet jag inte om jag kan släppa det. Men det borde väl inte vara så himla svårt egentligen? Det kan ju liksom inte vara så att det slumpvis finns en länk hos vissa, men inte hos andra!
Nu ska jag gå och lugna ner mig lite, hoppas er kväll blir lugn också  :-)
Tack igen Hedvig! Du råkar inte ha lösningen till mig också..?

8 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Jeg vet svaret:) Trykk på Utforming øverst til høyre i bloggen din (du må selvfølgelig være logget på). Innstillinger - grunnleggende - legg til denne bloggen i listen din. Svar JA! Håper du får det til:)

4U2 sa...

Nu tryckte du på fel knapp hos mig. Det där förstår jag inte, lika lite som när en ny person kommenterar hos mig t.o.m blir min följare och jag möts av att "aktivera din blogg bla, bla" så jag kan inte gå in till vederbörande!
Hoppas det löser sig för dig.

Anita Tørmoen sa...

Vi prøver igjen:
Trykk på Min konto øverst til høyre.
Deretter Blogger:Innstillinger litt ned på siden.
Vis mine blogger: Velg blogger som skal vises i profinen min:)

Anita Tørmoen sa...

Jeg ville da ha prøvd å fjerne krysset, og trykke lagre. Så ville jeg igjen ha gått inn på min konto, lagt til ett kryss igjen forran bloggnavnet, og trykket : Lagre innstillinger.

ellenkantarellen sa...

Vad bra att du frågar om detta! Det finns inget tråkigare än att inte kunna klicka in sig till någon som just blivit följare på ens sida.
Kram

Ingmarie sa...

Där ser man .. jag trodde de bara var jag som hade de så ..
kan komma in på vissa bloggar men ej på vissa .
Frusterande som du säger ...
Ska läsa igen vad du skrivit ..kanske man fattar til slut !
ha det bäst

Caroline sa...

Hedvig var en grymt bra modell hihi Hoppas verkligen du får hjälp med länkandet, förstår att det är superstörande!

Maria sa...

Tyvärr är jag inte bra på sånt här. Ser att Ullabella har gett dig en del tips, hoppas att du kan vixa det med hennes hjälp. Det är ju frustrerande när det inte blir som man vill. Jag kollade hur det är för mig och det finns ingen länk till min blogg heller, när jag klickar på mig som följare till din blogg. Får kanske kolla om jag kan få till det. Annars får jag fråga dig.....Lycka till!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...