tisdag 26 oktober 2010

Ny förvaring till virknålarna


Jag behövde en ny förvaringsburk till mina virknålar. Det hände nämligen en liten olycka med den förra (så går det när man har katt!).

Material:
En kattmatsburk (diskad!)
Presentpapper
En bit virkad spets
Äkta fårskinn


Kostnad: noll kronor!
Burk = "skräp"
Papper = Pappret jag "tiggde" mig till
Spets = Från mormor/farmor-gömman. Samma spets som jag använde till denna.
Botten-"dämpare" = fårskinn som jag har sparat till "något bra tillfälle". Det var ett par skinnhandskar som hade det som foder, som jag klippte sönder när de var för trånga. Jag visste att jag skulle få användning för det någon gång! Haha!



Så blir det mycket mjukare att sätta ner nålarna i den.

Och såhär fint blev det med virknålarna på plats:




Det känns bra att ha en ny, fin förvaring. Jag är nöjd! Man kan väl inte vara annat när man har lyckats med så mycket återbruk på en gång..?
Åh, vad jag älskar det! Återbruk alltså. Och dessutom kan man ju inte klaga på priset ;-)

Här kan ni även se den gamla förvaringen, som jag var väldigt förtjust i. Men har det gått en flisa så har det...



Hoppas någon har blivit lite inspirerad :-)
Återvinn mer! Det är kul! Och billigt! Och kreativt! Och miljövänligt!

27 kommentarer:

Paradiset Kaos sa...

Härlig förvaringsburk och vilka häftiga färger du har på dina virknålar

Mia stickar sa...

Vilken ide! Har inte ens tänkt tanken att man kan ha virknålarna i en typ pennburk, har mina i en låda!

Mmatilda sa...

Mycket snyggt och fiffigt, särskilt att OM katten nu skulle riva ner burken så bör den inte gå sönder!

Jorunn sa...

Det var en god ide! Tror nok jeg må kopiere den ;) Din var riktig dekorativ med fin farge og spets.

Madeleine sa...

Snyggt gjort! Själv använder jag en second hand-fyndad glasburk. :)
Var har du köpt alla de färgglada virknålarna? :D

Evas Pyssel sa...

Jag ska nog knycka din idé !! Mina ligger huller om buller i en låda. Men jag har inte så fina virknålar som du. Va´ e´ de´ för några ????
Kram Eva

Saras pyssel sa...

Perfekt med så färgglada virknålar - de blir ju en läcker dekoration i sig!

Bettan sa...

Vilken smart ide, med fårskinn i botten, det skramlar rätt bra annars. Mycket snygga/ fina virknälar du har. Vackra färger.
Kram sytanten

SUADDA sa...

Oh, vilken lyxig virknålsbehållare....med äkta fårskinn också! =)
Tjusigt! Så påhittig du är! =D

Maria sa...

Vilken fin "virkburk"!Och så fina virknålar du har - man blir glad av alla färgerna!
Själv har jag mina virknålar i en tom Pringles - burk. Tanken är att jag ska klä den, men det har inte blivit av ännu. Nu fick jag inspiration av dig.
Kram, Maria

Hulda sa...

Jättefin! Önskar att jag kunde få ha mina pysselsaker framme, men med snart en liten i huset/lägenheten som dessutom är väldig liten, lägenheten alltså, ja och bebisen också eftersom den fortfarande är i magen ;-) så kan jag fortsätta drömma. Jag har mina virknål i ett fodral, men ärligt talat...hur ofta lägger man tillbaka nålen i fodralet när man är klar? Tror en burk som din hade varit betydligt med effektiv :-D

Koneko sa...

Tjusigt! Toppan när man kan hålla kostnader nere. Man glömmer ofta att man redan har mycket användbart hemma.

Lillesissis sa...

Grattis till en 2:a plats! :)

http://lillesissis.blogspot.com/2010/10/det-man-forlorar-det-vinner-en-annan.html

Myssel sa...

Vilken vacker burk! Tack för att du delar med dig och ger inspiration.

skapa och inreda sa...

Jag blev verkligen inspirerad av din härliga burk. Smart idé tycker jag :)
Kram Annika

Hedvig sa...

Fiiint! :)
Behöver lite inspiration på förvaringsbiten för jag är sämst på sånt... Blir gärna bara en enda stor röra. :/

Anonym sa...

Men vilken fin ide. . . Tack den snor jag. . . Någon gång. . du kan ju titta in och kolla . . http://belindasmamma.blogspot.com

Tina sa...

Ännu en 'fiffig' förvaringsidé. ;) Katter har mycket bus för sig. Den senaste trenden här är att 'döda' toarullar, sedan ligger det små, små papperstussar överallt.

Lillesissis sa...

Hej igen :)

Jag får plats med den texten du angett..om du vill..

Fijaffa sa...

Snygg!!!
Och vilka fina virknålar :-)

Anita Tørmoen sa...

Gjett om jeg ble inspirert. Du er så god på å finne på gjenbruks-metoder, og det liker jeg godt. Dine heklenåler ser så fine ut i alle sine farger:)

Nettan sa...

Jätte fin!! Du kan verkligen konsten att piffa upp "gamla" saker till nya =)

Hur var det, ville du ha mönstret till halsduken jag visade för ett tag sen? Har den fortfarande bara som fil, hittar för mitt liv inte tillbaka =( Vilken mailadress i så fall? Word-format funkar det?

Lilli sa...

Smart och fin förvaring av virknålarna :)Praktiskt, ordning och reda och dessutom återvinning! Toppen!

Anonym sa...

Fint det blev, mina virknålar står i en tråkig glasburk. Kanske får ta och virka ihop något till dem också.

Plutt sa...

Supersnygg!!

Min virknålsförvaring är en gammal toarulle iklädd ett fodral virkat av garn som jag köpt på myrorna. ♥

Manduzana stickar sa...

Vad smart! Och snyggt blev det också :)

Anonym sa...

Gillar oxå dina färgglada virknålar. Själv använder jag tomma tablettrör att förvara nålarna i. När locket är på blir det lätt att ta med nålar vart jag än ska.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...