lördag 9 oktober 2010

Bröllopsbilden! + ringarna och min klänning

Nu ska ni få se den "riktiga" bröllopsbilden. Eller ja...vi har egentligen två. Detta är en av dem i alla fall:

Jag gillar verkligen den här bilden! Den är lättsam, romantisk och gullig, och har lite glimten i ögat (som både jag och min man har ganska mycket av ;-)) .

Och jag är så glad att jag valde den klänningen, och att vi höll det jordnära och inte så stelt. Detta är verkligen vi känner jag!

Här kommer lite bilder i närbild på det virkade. Ja, jag sa till bröllopsfotografen att han skulle ta bilder till mina bloggvänner!



Blomman virkade jag ju efter Skapa och Inredas mönster. Den passade perfekt! Och så satte jag dit en liten pärla i mitten.

Och här är en bild enbart på min klänning:


Den VAR fin! Och särskilt eftersom jag fyndade den för 150 kronor ;-).
Min bröllopsoutfit kostade mig ca 420 kronor. Jag vet, jag är väldigt ekonomisk och bra på att hitta på billiga och bra ideér..! Och det syns ju inte!

Vi har räknat vad bröllopet kostade totalt. Och vi kom fram till 8500-9000 kronor. Då ska allt vara inräknat, som; ringarna, kläderna, dukning, lampor, bord, stolar och mat till 52 gäster . Maten innehöll både fördrinkar, mat, efterrätt, snacks och dryck (inklusive alkohol). Och då hade vi massor kvar. Det är bra jobbat tycker jag. Och så bräckte jag ju Fru Albertssons budget, hihi!

Och det bästa av allt är att jag nu kan säga att det går alldeles utmärkt att ha ett billigt bröllop! Det var väl det jag misstänkte...
Och dessutom ha relativt många gäster, trevlig mat i trevlig miljö, och vara riktigt fin på sin stora dag.
Detta blev väldigt bra. Alla hade trevligt och var glada. Toppen!

Jag hoppas att jag kan inspirera någon till hur man fixar ett billigt bröllop!
Om någon vill ha mer detaljerade tips så är det bara att höra av sig ;-)

Till sist ska jag svara på några frågor som jag glömt bort: Jag har inget mönster till halskragen som jag gjorde, utan den är virkad på frihand. Men jag började med att lägga upp passande antal lm, sen virkade jag ett varv med fm innan jag slöt den till en ring. Sen fortsatte jag att virka runt, och ökade med jämna mellanrum. Kanske kan det hjälpa lite!
Och jo, visst ska jag visa upp vad det blir av lilla mors virkande! Om det nu blir något...vi får se. Men det tror jag, så småningom.

Ha en fortsatt fin helg nu.

23 kommentarer:

Black Iris sa...

Du måste ha varit alldeles bedårande i denna skapelse. Tommie är nog världens lyckligaste äkta make nu med världens fiffigaste fru.

Kramar Maidi

SUADDA sa...

Men oj, oj, oj! Såå fiina ni är på korten! =)
Boleron är ju helt fantastiskt underbar till klänningen. På de här bilderna kom den verkligen till sin rätta! Verkligen jättefina bilder...Håller med! Lättsamt, romantiskt, gulligt OCH med lite glimten ögat! Pecis den bild jag tycker din blogg visar om dig! =)

Tack för att du ville dela med dig av bilderna, nu somnar jag med ett leende på läpparna! =)

Sov sött!

Unknown sa...

Underbara bilder! Ni var så fina och visst kan man ha ett vackert och roligt bröllop för en billig peng. Det hade vi också fast för 26 år sedan. Må ni få många härliga år tillsammans. Det önskar jag er.

Cattis sa...

Så fina ni var och så fantastiskt roligt att läsa hur du fixat och trixat för en billig peng.

kramkram

Mia stickar sa...

Så fina så fina och klänningen var ju helt bedårande! Man kan inte tro att det är en billig en, du är nog riktigt fiffig!

Unknown sa...

Ok, jag känner mig besegrad vännen :-)
Din klänning och de virkade detaljerna är jättefina, vad stolt du kan känna dig. Och tänk vad roligt när ni sitter där på ålderns höst och pratar med barnbarnen om ert bröllop, vad impade de ska bli hihi
Kram
Susanne

Hedvig sa...

Hej igen!

Kom på att jag kanske skulle svara här "hemma hos dig" i stället, så du faktiskt ser vad jag skriver... ;)
Tack för de fina kommentarerna och för att du ville bli min första följare. *stolt* Tack också för tipset om boken. Den verkar jättespännande och måste kollas upp omgående.

Jättefina bilder från bröllopet också. Din klänning var fullständigt bedårande! :)

Kram
Hedvig

Hedvig sa...

Just det! Jag la upp dig i min blogglista också, hoppas det är ok! :)

Anita Tørmoen sa...

Så flott bilde av dere - naturlig og fint. Gøy at dere har fått til et slikt stort bryllup såpass billig. Dine heklede klær/pynt var også kjempefine.

Maria sa...

Åh, så söta ni var! Och dina virkade detaljer passade så bra! Visst är det toppen att man kan ordna ett härligt bröllop utan att det behöver kosta "skjortan"!
Stor kram!
Maria

Tina sa...

Men du, vad fina ni är! Romantiskt och personligt. De virkade blomman med pärlan i var helt perfekt. :)

Evas Pyssel sa...

Du var så jättefin i din söta klänning med de virkade detaljerna och så boleron. Det är toppen att kunna fixa och trixa så det inte blir så dyrt. Önskar er verkligen all lycka !!! Kram Eva

mary-ann sa...

du var så oerthörd vacker på korten :)) ett bröllop behöver inte kosta en halv årslön för att vara ett underbat,vackert minne :) önskar er all lycka till.

Paradiset Kaos sa...

Vad fina ni var och vad lyckliga ni ser ut

Fijaffa sa...

Så fina ni är! Klänningen är jättefin och det passar så bra med den virkade blomman. Boleron är verkligen helt underbar... Jätteroligt att få se :-)
Kram!

Ingela sa...

Så tar vi då händelserna lite i förväg idag så att säga och gör ett besök i Viby strax innan vi susar förbi ;-)

Måste bara säga att din skapelse är alldeles bedårande hela outfiten som får pricken över i:et med virkade detaljer.

Ni har fått en härlig start på ert gemensamma liv, lycka till i fortsättningen
Ingela i Åhus

Myssel sa...

Jag hittade till din blogg i kväll. Så fantastiskt vacker outfit! Jag kan knappt tro att du skriver rätt när du berättar hur lite det kostade. Kanonsnyggt!

Nu ska jag fortsätta kika bakåt i din blogg.

skapa och inreda sa...

Vad roligt att få se era fina bilder. Jag blir glad och lycklig över dem
Kram Annika

Jorunn sa...

Åååå, så fin du var!!!! Dette var kan hende en ide jeg kan bruke på min julekjol..
Grattis på den store dagen, og lykke til med fremtiden :))
Klem fra Jorunn, Norge

Skräddardotter sa...

Så fina ni är! Din klänning är ju helt underbar...den skulle jag kännt mej vacker o avslappnad i =)

Hoffmans Design sa...

Oh vad fin du var på bröllopet. Även din man.
Fin klänning.
Lycka till och Grattis

Katrina sa...

Vilken fiiin outfit! Jättefint börllopsfoto!

Emma sa...

Verkligen ett jättefint par!! Klänningen är helt underbar.. för att inte tala om den fina virkade blomman!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...