onsdag 25 augusti 2010

Bröllopsrapport:

Jojomensan, bröllopsboleron är på gång att bli färdig. Jag har lite kvar på kanten bara.
Här kan ni se hur den ser ut för tillfället:

Jag fick riva upp den två gånger, och sen känns det alltid lite segt att börja om igen, men den har växt fram sakta.
Förhoppningsvis blir den klar ikväll eller imorgon, och då får ni se den "på riktigt".

Skorna som jag ska ha på bröllopet köpte jag först av allt. Jag "råkade" gå in i en skoaffär, och de första skorna jag såg var dessa, i 35! Förstår ni hur svårt det är att hitta finskor i 35? Men de här är perfekta. Enkla, och precis min stil.


Jo, jag vet, bröllopsklänningen vill ni ju se :-)
Men jag tänker bara bjuda på en "dålig" bild, både för att fotot råkade bli kasst men också för att jag inte vill visa för mycket. Så här är en liten smygtitt:



Hmm...den ser lite konstig ut här...fästmannen drar i den lite väl mycket. Menmen, här är den i alla fall! Den är i 100 % bomull. Och den var längre än jag trodde, och går en bit nedanför knäna. Men det är ju bra kom jag på! Det kommer nog bli lagom vid den årstiden, + att jag inte behöver känna press över vad mor sa till mig.
Bland det första hon sa när jag hade berättat att vi skulle gifta oss var; men Maja, du måste ju ha bruna ben om du ska gifta dig! Ehh... konstig kommentar från henne, hon som inte alls är speciellt fåfäng! Men som sagt, det behöver jag ju inte tänka så mycket på nu :-)

Min kompletta outfit för bröllopet är ungefär 430 kronor! Klänning, garn och skor. Rätt bra va? Särskilt eftersom Tommies kostade 500, utan skor!
Annars är brudbuketten komponerad och beställd. Ringarna är hos guldsmeden och får gravyr. Jag vill ha mina ringar NU!!!! Båda mina ringar är nämligen där...
Den ena får jag i alla fall ha på mig på måndag :-)

15 kommentarer:

Bettan sa...

Du kommer att bli såååå fin!!!! Det är inte så långt kvar nu......
Kram sytanten

Unknown sa...

Hej, Det kommer att bli så fint med den klänningen, de söta skorna och din finfina bolero. Du har hittat på mönstret själv nu eller? Det ser väldigt fint ut.
Jag gifte mig i april så jag hade riktigt bleka ben hihi
Verkar som om du tangerar vårt bröllops budget, men du har inte skrivit vad ni gett för ringarna och gravyrer... hmm ;-)
Vi hade varsin ring, i och med att vi hoppade över förlovningen och gifte oss direkt. Hade vi inte tagit varsin ring så hade min man inte haft någon alls. Jag har fått en ring till senare (vitt guld med STORA diamanter hihi) men den räknar vi inte in i vår budget, för den fick jag 1½ år senare.
Så hur blir det nu, klarar du att bräcka 10 000kr med allt inräknat? även bröllopsmiddagen? :-)
Kram
Susanne

Fijaffa sa...

Hej Fiff!
Boleron ser jättefin ut, och resten med, men det är ju extra kul med boleron som du har virkat själv. Jag hoppas och tror att ni kommer få en riktigt underbar bröllopsdag och ett fint liv tillsammans.

Tack för dina kommentarer om lilla minitjejen. Visst är det helt otroligt och nästan lite magiskt att hon har legat i min mage... tänk att de växer därinne så sakteliga och sedan kommer ut och är riktiga små människor. Helt ljuvliga dessutom!

Hälsa tillbaka till Tommie!

Saras pyssel sa...

Åh, jag ser så mycket fram emot att få se en bild på dig med alla dessa fina saker!! :-) Nu är det inte länge kvar

Mmatilda sa...

Spännande att ha sitt bröllop framför sig! Själv klarade jag av det för 22 år sedan... Och hade inte virkat eller gjort själv en enda detalj av utstyrseln...
Ser fram emot att se nån liten bild av dig med klänningen o boleron på...

Unknown sa...

Spännande att se alltihop tillsammans på dig. Boleron blir säkert jättefin på. Mina ringar sitter på för jämnan. Jag får inte av dem. Snart 26 år sedan.

SUADDA sa...

Tack! Ja det blev mycket rumpbilder...men tycker det var lite kul också! =) Jo, tanken på att försöka konstruera en lite mer verklighetstrogen rumpa har faktiskt legat och grott hos mig ända sedan du skrev din kommentar! =D Den är inte riktigt symetrisk om man tittar noga, men det fick duga efter ca 7:e försöket :)

Men så fin du kommer att bli på din stora dag!
Skorna är jättefina och boleron verkar ju bli super =) Hm...Håller med! Inte lätt att hitta snyggskor i så små storlekar!
Hihi, hon var nog lite överväldigad att få veta om giftemåletdin mamma....kom inte på något annat att säga =D Smågullig kommentar i alla fall =D
Ser fram emot att få se dig som brud! För du kommer väl att visa bilder?

Maria sa...

Så fin boleron blir! Det känns väl bra nu, att den snart är färdig? Söta skor och fin klänning - vilken brud du kommer att bli! Roligt att du delar med dig av dina förberedelser. Lycka till med fortsättningen!
Kram!
Maria

Mia stickar sa...

Så spännande att få se dig i hela utstyrseln, gissar att du kommer att bli superfin! JAg har tyvärr aldrig mina ringar sedan några år tillbaka. Vi får inte ha dem på oss på jobbet och sätter jag dit dom får jag inte av dom annat än med våld!

Carolina sa...

Tävlingen i samarbete med GladaGrodan är avslutad och 2 vinnare är presenterade i bloggen, ta en kik om du var en av dem!

Jag har även 3 andra härliga pågående tävlingar i bloggen, och fler är på g - kika gärna in och delta i dem också om du inte redan gjort det. :-)

Önskar dig en fortsatt trevlig kväll!
Kramar Carolina

Evas Pyssel sa...

Vad FIN du kommer att bli , allt ser jätteläckert ut. Och så ekonomisk du är !! Det blir nog en speciell känsla att du har en egntillverkad bolero till klänningen. Inte många dagar kvar nu ! Spännande !! Kram Eva

Sanna sa...

Du kommer att bli jättefin! Kan inte låta bli att tänka tillbaka på mitt eget bröllop när jag läser om dina förberedelser. Vi höll vårt bröllop hemligt ända till ett par minuter innan och det var jättejobbigt att inte kunna berätta för någon.

Anita Tørmoen sa...

Så billig du har fått skaffet deg utstyret. Superflott:) Den kjolen blir sikkert lekker. Gleder meg til å følge med videre:)

Anonym sa...

Du kommer att vara så fin!! Och så rätt att inte lägga en förmögenhet på utstyrseln. Själv sydde jag min klänning. Började med att sy en provklänning i ett tyg som kostade 10 kr metern på rea, men den blev så okej att jag bestämde mig för att använda den :-). Och ingen visste ju hur billigt det tyget var. Det är så kul att följa dig här!

skapa och inreda sa...

Du kommer att bli så fin :)
Härlig bolero, snygga skor.
Klänningen ser också fin ut. Ska bli så roligt att få se bilder på er.
Trevlig helg.
Kram Annika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...