måndag 10 maj 2010

Paket på posten, och många projekt

Jag fick min vinst från Virkhörnan idag! Tackar! Det var ju lite överraskningar med också...
Boken Garn & Maskor var det jag vann.

Har tittat lite i den på bibblan innan, och där finns bl.a några fina tofflor att sticka.

Sen fick jag också en rundsticka, som jag tror är 5,5 eller 6, och det var toppen! Jag hade ingen så kort i den storleken. Sen var det ett litet recepthäfte med också.

Glömde tyvärr att ta ett foto innan jag tog av rosetten som satt runt hela kitet. Finfint i alla fall, tack snälla!


Sen har jag sån prestationsångest för nåldynan till nåldynebytet hos Mönsterarkivet.

Hade bestämt mig för att göra en sak, men sen kändes det bara fel.
Har sedan gått och grubblat ett tag, men kunde inte bestämma mig.
Tänkte det var bättre att bara sätta igång,men nu vet jag inte hur jag ska göra slutdetaljerna...och jag kommer säkert att hata den till sist och vilja göra en ny! Suck!

Är rädd att min kommer att vara amatör-mässig jämfört med hennes! Hon är ju textilkonstnär och slöjdlärare...!

Tänk att man kan ha så mycket bry för en sån liten sak!

Håller också på med mors sjal, och en smygtitt kommer här--->
Varför är det nästan omöjligt att fota rött? Dumt tycker jag...
Men denna bilden blev ändå ganska bra. Jag virkar i fler olika nyanser och med olika maskor.

Lämnade kaninen och prinsesstårtan till 5-åringen igår. Jag hörde faktiskt ett "Åhhh!" när hon öppnade paketet! Ett bra tecken!

Tog paketet i en ryggsäck, satte mig bak på motorcykeln, och åkte dit. På vägen hem höll vi på att krocka med en duva...hihi. Det var komiskt, på en liten mc...

3 kommentarer:

skapa och inreda sa...

Härlig färg på "mors sjal" ska bli kul att få se hur det blir:)
Kram Annika

SUADDA sa...

Jättefina färger på sjalen! Spännande att se fortsättningen!
Du virkar så fina saker...nåldyna är jag säker på att den också blir bra =)

Anonym sa...

Vad bra att det kommit fram & att du gillar vinsten!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...