torsdag 13 maj 2010

Kreativitet och gardiner

Så himla tråkigt väder det har varit!
Är det kanske därför kreativiteten håller på och explodera inom mig?
Vill helt plötsligt starta femtioelva projekt samtidigt! Suck, var börjar man?

Så nu har jag börjat på en kofta, som jag ska virka. Grävde fram ett garn som jag har fyndat billigt på second hand för länge sen, hade ca 15 nystan, tur det!

Har i och för sig en stickad kofta som ligger och väntar på att bli klar, men det är ju mycket roligare att virka! Jag får inte lika ont i handleden av att virka heller.

Blev i alla fall klar med sovrumsgardinerna idag, så här fina blev de! Det är ett ljuvligt vinrött tyg, med mönster i vinrött sammet. Köpte det till ett ganska bra pris, tror det var 49 kronor per meter. Köpte 2 meter, så det var överkomligt... Fint när ljuset lyser igenom!


Nu blir det snart läggdags, det är ju en, ja, jobbig/bra dag imorgon, men vill nog helst att den ska vara över. Sov gott alla!

5 kommentarer:

Katrina sa...

Superfina gardiner! :)

Anonym sa...

Maja fyller år i morrn. Så ska försöka göra de fint här hemma till henne. Hoppas att Mixi (katten) också kan hjälpa till här :D
Puss snuttefia
Tommie

Anki sa...

Aha minsann, födelsedag på gång. Då säger jag hippelihipp hurra i förskott!

Sov gott!

Nettan sa...

Med en enkel tulipaaaan uppå bemärkelsedaaaaan, jag har den äran, jag har den äran att gratuleraaaaaa!!!!

Kram på fölsedan, Fiff!! =) ♥♥♥

skapa och inreda sa...

Härliga gardiner! Gillar färgen:)
Ha en bradag/Annika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...